احتمال افزایش شهر‌های قرمز در مازندران
کد خبر: 4033870
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱

احتمال افزایش شهر‌های قرمز در مازندران

معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران گفت: با توجه به شدت روند بیماری کرونا در مازندران، بعید نیست شهر‌های دیگر استان هم به سمت قرمز شدن پیش روند.

قاسم اویس، معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مازندران، قاسم اویس، معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران، گفت: با توجه به روند بیماری کرونا در مازندران که به شدت روند سرپایی و بستری و موارد فوتی افزایشی است بعید نیست شهر‌های دیگر استان هم به سمت قرمز شدن پیش روند.

وی با بیان اینکه رعایت شیوه‌نامه‌ها در مازندران وضعیت مناسبی نداشته و زیر ۵۵ درصد است، گفت: ۴۳.۵ درصد از مردم مازندران تاکنون دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند که این آمار باید تا به حال ۷۰ درصدد می‌بود.

اویس با بیان اینکه مشکلی در تأمین واکسن کرونا به ویژه آسترازنکا در مازندران وجود ندارد، تصریح کرد: همه پزشکان اعلام کردند که صرف تزریق واکسن از بیماری جلوگیری نمی‌کند بلکه شدت بیماری و قدرت سرایت پذیری را کاهش می‌دهد.

معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران از مردم خواست برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا اقدام کرده و شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و تهویه مناسب را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام
captcha