اعتلای هنر خوشنویسی؛ اثر مثبت جشنواره کتابت قرآن جهاددانشگاهی
کد خبر: 4030894
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶

اعتلای هنر خوشنویسی؛ اثر مثبت جشنواره کتابت قرآن جهاددانشگاهی

خوشنویس برتر جشنواره ملی کتابت قرآن با بیان اینکه این جشنواره دارای دو وجه مهم آموزشی و رقابتی بود گفت: اعتلای هنر خوشنویسی اثر مثبت جشنواره کتابت قرآن جهاددانشگاهی است.

نیما حسن پور نفر سوم جشنواره ملی کتابت قرآن کریمنیما حسن‌پور از هنرمندان خوشنویس مازندرانی، دانشجوی دانشگاه غیرانتفاعی رحمان رامسر است. او از 8 سالگی با توجه به اینکه پدرش خطاط بود علاقه وافری به هنر خوشنویسی داشت و در سال‌های اخیر در جشنواره‌های مهم کشوری توانسته رتبه خوبی کسب کند. تجلیل از این هنرمند فرهیخته به بهانه کسب رتبه سوم جشنواره کتابت نستعلیق قرآن کریم موجب شد تا دقایقی با وی به گفت‌وگو بنشینیم.

ایکنا ـ هنر کتابت را از چه زمانی آغاز کردید؟

از کودکی به هنر خوشنویسی علاقه وافری داشتم و از آنجا که پدرم نیز از نعمت هنر کتابت بهره‌مند بود مزید بر علت شد تا کتابت قرآن را به طور جدی دنبال کنم.

ایکنا ـ چه مراحلی برای یادگیری هنر خوشنویسی طی کردید؟

در ۱۵ سالگی با مراجعه به انجمن خوشنویسان محل سکونت در رامسر و با شرکت در امتحانات سراسری انجمن موفق به اخذ مدرک ممتاز شدم و بعد از آن پس از گذراندن دوره فوق ممتاز در محضر استاد گرامی‌ محمدرضا پژند در بیست و یک سالگی موفق به اخذ مدرک فوق ممتاز شدم. در حال حاضر مشغول به گذراندن دوره‌های تکمیلی (استادی) خط نستعلیق در خدمت استاد گرانقدر جناب محمد جوادزاده در تهران هستم که کلاس‌ها به‌صورت ماهانه برگزار می‌شود.

ایکنا ـ تا کنون در چه جشنواره‌هایی شرکت کردید و موفق به کسب چه رتبه‌هایی شدید؟
در 15 سال اخیر که خوشنویسی رو شروع کردم در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های سراسری که از وجهه ملی برخوردار بودند شرکت داشتم که مهمترین آن‌ها جشنواره پرسش مهر ریاست جمهوری رتبه اول، جشنواره ققنوس ۱۳۹۹ رتبه اول، جشنواره جوانان ایران ۱۴۰۰ رتبه اول، برگزیده جشنواره کتابت قرآن ۱۴۰۰، برگزیده ششمین دوسالانه خوشنویسی ایران در استان قزوین ۱۴۰۰ بود.

ایکنا ـ در چه نمایشگاه‌هایی تا کنون شرکت کردید؟

کنگره میرعلی تبریزی، یادواره شهریار در تبریز، جشنواره ایران دل

ایکنا ـ نظرتان درباره جشنواره اخیر کتابت قرآن کریم که به اهتمام سازمان فعالیت‌های قرآنی جهاددانشگاهی برگزار شد، چیست؟

این جشنواره دارای دو وجه مهم بود از این جهت که هم جنبه آموزشی داشته و هم جنبه رقابتی که در نوع خود می‌تواند اثرات مثبتی در جهت اعتلای هنر خوشنویسی داشته باشد اگرچه به شخصه معتقدم با رفع بعضی نقایص این جشنواره می‌تواند اثرات بیشتری از جهت آموزش و نیز جوایز ارزنده‌تر و مبالغ بیشتر خدمت بهتری به هنرمندان این عرصه داشته باشد.

انتهای پیام
captcha