تضعیف و تخریب نمازجمعه به بهانه‌های مختلف مصلحت نیست
کد خبر: 4016610
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
آیت‌الله نوری همدانی:

تضعیف و تخریب نمازجمعه به بهانه‌های مختلف مصلحت نیست

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به جایگاه مهم نماز جمعه به منزله واسط بین مردم و نظام گفت: امامان جمعه بايد مسائل را بشناسند و با رعايت موازين شرعی بيان كنند و تضعيف و تخريب اين جايگاه به بهانه‌های مختلف به مصلحت نیست.

دیدار حضرت آیت‌الله نوری همدانی و رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه

به گزارش ایکنا، به نقل از مرکز ارتباطات و رسانه نهاد نمازجمعه، حضرت آیت‌الله نوری همدانی در دیدار با رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، با تأکید بر اینکه تقويت جايگاه نمازجمعه، امروز بسيار ضروری است، فرمودند: از آنجا كه اين جايگاه، واسطه بين مردم و نظام است و بايد حقايق، طبق موازين شرعی در آن تبيین شود، تخريب و يا تضعيف آن مصلحت نيست.

حضرت آيت‌الله العظمی نوری همدانی، در این دیدار، ضمن تجليل از خدمات صورت گرفته در دوران مسئوليت حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی اکبری، خطاب به ایشان فرمودند: الحمدلله جنابعالی فردی موفق و دارای شايستگی‌های زيادی می‌باشید و ما ازبرنامه‌هایی كه گزارش داديد و از نهاد نمازجمعه حمايت می‌كنيم.

این مرجع عالیقدر تشیع، تريبون نمازجمعه را واسطه بين مردم و نظام دانست كه مسائل را تبيین و تحليل كنند و تصریح کردند: بايد مطالبی دقيق و همراه با مطالعه عميق و جامعيت فراوان و در نظر گرفتن همه ابعاد، دارای محتويات به‌روز و كامل و جامع در اختيار ائمه جمعه قرار بگيرد.

آیت‌الله العظمی نوری همدانی، تفسير قرآن و نهج البلاغه و صحيفه سجاديه را از منابع عالی برای بهره‌مندی در خطبه‌های نمازجمعه نام بردند و فرمودند: امروز در دنيايی واقع شده‌ایم كه بايد امامان جمعه زمان‌شناس باشند و مسائل و حقايق عصر ما، يعنی مسائل آخرالزمان را خوب تحليل كنند و به گوش مردم برسانند.

ايشان ادامه دادند: تقويت نمازجمعه‌ها بسيار ضروری است. نمازجمعه واسطه بين مردم و نظام است و امامان جمعه بايد مسائل را بشناسند و با رعايت موازين شرعی بيان كنند و تضعيف و تخريب اين جايگاه به بهانه‌های مختلف به مصلحت نیست.

آیت‌الله نوری همدانی در پایان فرمودند: مراقب دشمنان اسلام و انقلاب باشيم كه از منظر پيامبراكرم(ص)، عامل مشكلات در ميان مسلمانان اختلاف و راه نجات، وحدت است.

انتهای پیام
captcha