«ما می‌توانیم» گفتمان و فرهنگ عمومی شود
کد خبر: 4014519
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۶

«ما می‌توانیم» گفتمان و فرهنگ عمومی شود

نماینده ولی فقیه در مازندران، گفت: ما می‌توانیم باید به یک باور، گفتمان و فرهنگ عمومی تبدیل شود تا در سایه همین شعار به پیشرفت‌های عظیم دست یابیم.

ایت الله لائینی نماینده ولی فقیه در مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره دیدار اخیر نخبگان کشور با مقام معظم رهبری گفت: رهبری در این دیدار فرمودند دشمنان می‌خواهند یک دروغ را بین ملت‌ها القاء کنند و آن دروغ ما نمی‌توانیم است.

وی با بیان این که ما می‌توانیم یک واقعیت و ما نمی‌توانیم یک دروغ و القای دشمن است، افزود: باید مراقب باشیم که دشمن این دروغ را در میان ما نشر نکند. وقتی از توانمندی‌هایمان غافل شدیم، دشمن آن گاه به غارت مملکت، استعداد‌ها و ثروت‌ها خواهد پرداخت.

وی با بیان اینکه دروغ، غفلت و غارت مثلث خطرناکی است که دشمن در دستور کار خود دارد، تصریح کرد: باید هوشیار باشیم تا فریب این توطئه‌های دشمن را نخوریم و باید ما می‌توانیم به یک باور، گفتمان و فرهنگ عمومی تبدیل شود، تا در سایه همین شعار به پیشرفت‌های عظیم دست یابیم که در طول ۴۳ سال اخیر نیز همین گونه بوده است.

امام جمعه ساری، با بیان اینکه، نخبگان کشور می‌توانند برای گذراندن دوره‌های تکمیلی به سایر کشور‌ها بروند، اما پس از تکمیل دروه برای خدمت به مردم به کشور بازگردند، تصریح کرد: متأسفانه برخی به دنبال ناامید کردن استعداد‌های داخلی کشورمان و فرار مغز‌ها هستند و می‌خواهند با ناامید کردن جوانان مستعد و نخبه کشورمان نسبت به آینده کشور آن‌ها را ناامید و زمینه فرار آن‌ها از کشور را فراهم می‌کنند که همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند این کار یک خیانت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح مجلس درباره پیگیری قرارداد نفتی کرسنت اشاره کرد و افزود: این قرارداد خسارت بزرگی برای ایران اسلامی است و باید عوامل و کسانی که در این قرارداد دخالت داشتند شناسایی و مشخص شوند.

محمدی لائینی با اشاره به تحریم‌های روز گذشته آمریکا علیه کشورمان، اظهار کرد: آمریکا فریبکار یکجانبه از برجام خارج شد و نه تنها تحریم‌های گذشته را لغو نکرد بلکه هر از چند گاهی تحریم‌های جدیدی را علیه کشورمان وضع می‌کند و درحالی آمریکا دست به چنین اقدامات خصمانه‌ای علیه کشورمان می‌زند که همواره کشورمان را تشویق می‌کند به میز مذاکره بازگردد.

امام جمعه ساری با تأکید براینکه همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند همه تحریم‌ها علیه ایران اسلامی باید برداشته، لغو و راستی آزمایی شوند، افزود: مسئولان کشور مراقب باشند که آمریکایی‌ها در جنگ واژه‌ها مهارت خاصی دارند.

انتهای پیام
captcha