تصویب قطع‌‌نامه‌های جدید علیه رژیم صهیونیستی در سازمان ملل
کد خبر: 4012101
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹

تصویب قطع‌‌نامه‌های جدید علیه رژیم صهیونیستی در سازمان ملل

کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل متحد شامگاه سه‌شنبه به وقت محلی، ۶ قطعنامه علیه این رژیم تصویب کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، این قطعنامه‌ها ‌ اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض ساماندهی‌شده حقوق مردم فلسطین و فشار و زور علیه شهروندان به‌ویژه ساکنان نوار غزه که منجر به کشته و زخمی غیرنظامیان شده و نیز شهرک‌سازی‌های اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی از جمله در بیت‌المقدس شرقی و جولان اشغالی را محکوم کردند.

در این قطعنامه‌ها همچنین محاصره زمینی، هوایی و دریایی غزه، تخریب منازل و بازداشت‌های خودسرانه و زندانی کردن فلسطینیان محکوم و بر بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه و کاشانه خود، تأکید شده است.

در قطعنامه دیگری با اشاره به وضعیت اسفناک اجتماعی و اقتصادی آوارگان فلسطینی و نیز وضعیت بحرانی آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد(آنروا)، از تمامی کشورها،‌ آژانس‌های تخصصی و سازمان‌های غیردولتی درخواست شده است از اقدامات آنروا در کمک‌رسانی به آوارگان فلسطینی حمایت کنند.

در قطعنامه مربوط به جولان سوریه هم از رژیم صهیونیستی خواسته شده تا به قطعنامه‌های مصوب سازمان ملل در خصوص جولان عمل کرده و به اشغال این منطقه پایان دهد.

همچنین رژیم صهیونیستی از اعطای حق شهروندی اسرائیل به ساکنان جولان سوریه منع شده است.

کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل به موضوعات ویژه سیاسی و استعمارزدایی و همچنین طیف وسیعی از موضوعات مربوط به رسانه‌ها، عملیات‌های حفظ صلح و مأموریت‌های سیاسی ویژه می‌پردازد.

انتهای پیام
captcha