ولایت‌پذیری؛ مهمترین ویژگی علامه ذوالفنون
کد خبر: 4009501
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۶

ولایت‌پذیری؛ مهمترین ویژگی علامه ذوالفنون

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در نشست هم‌اندیشی طرح تحول اجتماعی مازندران، تأکید کرد: مهم‌ترین ویژگی علامه حسن‌زاده آملی(ره) در طول عمر بابرکتشان ولایت‌پذیری و دفاع جانانه ایشان از ولی‌فقیه زمان بود.

حجت الاسلام شکریان مدیر کل تبلیغات اسلامی مازتدرانبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌امیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، روز گذشته، 9 آبان‌ماه در نشست هم‌اندیشی منطقه‌ای امامان روستایی و پایگاه‌های طرح تحول اجتماعی در مسجد جامع ایرا و در جوار مزار علامه ذوفنون حسن‌زاده آملی(ره) که با حضور آیت‌الله محمدی‌لائینی، نماینده ولی‌فقیه مازندران و حجت‌الاسلام میرمحمدیان، مدیرعامل بنیاد هدایت و رازجویان، معاون استاندار استان و فرزند علامه حسن‌زاده و بیت ایشان، برگزار شد، با اشاره به اهمیت ترویج نشر و افکار اندیشه‌های ناب علامه حسن‌زاده آملی، اظهار  کرد: ایشان در طول عمر حیات بابرکتشان همواره مدافع حقیقی نظام مقدس جمهوری اسلامی و امامین انقلاب بودند.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و منحصر به فرد علامه حسن‌زاده آملی، افزود: روحانیون باید از سبک زندگی، خصوصیات و ویژگی‌های تبلیغی این شخصیت ممتاز و اثرگذار الگوبرداری کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از توصیه‌های برجسته این عالم ذوفنون در باب ولایت فقیه، تأکید کرد: مهم‌ترین ویژگی علامه حسن‌زاده آملی(ره) در طول عمر بابرکتشان ولایت‌پذیری و دفاع جانانه ایشان از ولی‌فقیه زمان بود.

وی با اشاره به ساده‌زیستی و ولایتمداری این شخصیت ممتاز و برجسته، تصریح کرد: علامه حسن‌زاده آملی یکی از مفاخر ارزشمند و چهره علمی جهان اسلام است که تعبیر رهبر معظم انقلاب که فرمودند علامه ذوفنون و سالک توحیدی، زیباترین تعبیر در مورد شخصیت این عالم برجسته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به رسالت و وظایف روحانیون در حوزه تبلیغ، گفت: پدیده انقلاب اسلامی در عصر کنونی یکی از مهم‌ترین مسائل مورد اهمیت حوزه تبلیغ است که باید در گام دوم انقلاب این گفتمان‌سازی مورد توجه ویژه روحانیون و امامان محله قرار گیرد و بازتاب فعالیت‌های اجتماعی روحانیون و امامان محله در گسترش و نشر گفتمان انقلاب بسیار حائز اهمیت است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت رسالت‌ها و مأموریت‌ها در بخش تبلیغ و ترویج مبانی دینی و فرهنگی در گام دوم انقلاب، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم رهبری معظم انقلاب(مدظله العالی) نقش ایران اسلامی در تمدن‌سازی است که باید روحانیون در این حوزه تلاش و مجاهدت داشته باشند.

انتهای پیام
captcha