شش شهید تفحص و شناسایی شدند/ آسمانی شدن پنج پدر و مادر شهید و دو جانباز
کد خبر: 4003099
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
در هفته‌ای که گذشت؛

شش شهید تفحص و شناسایی شدند/ آسمانی شدن پنج پدر و مادر شهید و دو جانباز

در هفته‌ای که گذشت،پنج پدر و مادر شهید و دو جانباز آسمانی و به فرزندان و و یاران خود پیوستند و پیکر شش شهید تفحص و شناسایی شدند.

4 پدر و مادر شهید 2 جانباز آسمانی شدند و پیکر 5 شهید تفحص شدرقیه منتظری، مادر شهیدان عبدالحسین، عبدالرحیم و محمدرضا ایزدی از شهدای دوران دفاع مقدس نجف‌آباد، درحالی که کمتر ۱۰ روز از فوت مرحوم فضل‌الله ایزدی پدر این سه شهید می‌گذشت، آسمانی شد و به دیدار همسر و فرزندان خود شتافت.

شهید عبدالحسین ایزدی سال 1339 در نجف‌آباد اصفهان دیده به جهان گشود و سال 1361 در منطقه عملیاتی پاسگاه زید به درجه رفیع شهادت نائل شد.

شهید محمدرضا ایزدی سال 1342 در نجف‌آباد اصفهان دیده به جهان گشود و سال 1360 در سرپل ذهاب به شهادت رسید.

شهید عبدالرحیم ایزدی سال 1344 متولد شد و سال 1362 در منطقه عملیاتی بانه در عملیات والفجر 8 به شهادت رسید.

مادر شهیدان سید محمدرضا و سید حسین ناصری‌نژاد

فاطمه سادات جلالی مادر شهیدان سید محمدرضا و سید حسین ناصری‌نژاد پس از سال‌ها فراق به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید سید محمدرضا ناصری‌نژاد سال 1343 در شهر قمصر چشم به جهان گشود و سال 1361 در تهران بر اثر انفجار بمب توسط منافقین، به شهادت رسید.

شهید سید حسین ناصری‌نژاد سال 1347 در شهر قمصر به دنیا آمد و سال 1365 در عملیات کربلای 5 در شلمچه به شهادت رسید.

پدر شهیدان جلیل و ابوالقاسم دانش

منیرالدین دانش پدر شهیدان گرانقدر جلیل و ابوالقاسم دانش در سن 94 سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید ابوالقاسم دانش سال 1338 متولد شد و سال 1361 در مریوان به شهادت رسید و شهید جلیل دانش سال 1342 متولد شد و سال 1362 در پیرانشهر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پدر شهیدان محمدعلی و اسماعیل پورحسن

رضا‌قلی پورحسن پدر شهیدان والامقام محمدعلی و اسماعیل پورحسن پس از سال‌ها دوری از فرزندان شهیدش آسمانی شد.

شهید محمدعلی پورحسن سال 1342 متولد شد و سال 1361 در خرمشهر به شهادت رسید و شهید اسماعیل پورحسن سال 1344 متولد شد و  سال 1361 در خرمشهر به شهادت رسید.

جانباز 70 درصد و پدر شهید 

جانباز گرانقدر 70 درصد و پدر شهید، سیداحمد احمدزاده نوغانی در سن 81 سالگی پس از سال‌ها تحمل درد و رنج مجروحیت به فرزند شهیدش سیدعباس احمدزاده نوغانی پیوست.

این پدر شهید جانباز در سال 1319 متولد شد و سال 1360 در غرب کشور توسط نیروهای بعث عراق به مقام جانبازی نائل آمد.

 شهید سیدعباس احمدزاده نوغانی سال 1344 در مشهد چشم به جهان گشود و سال  1362 در منطقه عملیاتی فکه به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

جانباز گرانقدر 70 درصد

جانباز گرانقدر 70 درصد مسعود امینایی پس از 33 سال تحمل درد ناشی از دوران دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست.

جانباز شهید مسعود امینایی سال 1367 بر اثر اصابت ترکش‌ مجروح شد پس از 33 سال تحمل درد و مجروحیت ناشی از دوران دفاع مقدس در ایام اربعین حسینی (ع) به کاروان شهدا پیوست.

شناسایی پیکر شش شهید

پیکر‌های مطهر شهیدان محمود حسرتی معاف، بهروز محمدی لندی، سید فاضل مدنی، عبداله موسوی، غلام خونی و محمد آقالر پس از گذشت سال‌ها از دوران دفاع مقدس از طریق انجام آزمایش DNA و پلاک هویت شناسایی شدند.

شهید محمود حسرتی معاف

شهید محمود حسرتی معاف در سال ۱۳۳۹ به دنیا آمد، از تالش به جبهه‌های حق اعزام شد و هنگامی که ۲۰ ساله بود در ۱۶ اردیبهشت ماه سال ۵۹ در عملیات درگیری با اشرار بانه به شهادت رسید و مفقودالاثر شد.

شهید بهروز محمدی لندی

بسیجی شهید بهروز محمدی لندی در سال ۱۳۴۲ دیده به جهان گشود، او از ایذه به جبهه رفت و همانند شهید حسرتی در سن ۲۰ سالگی در عملیات خیبر در جزیره مجنون در هشتم اسفند ماه سال ۶۲ به شهادت رسید و پیکرش در منطقه ماند.‌

سید فاضل مدنی

شهید سید فاضل مدنی در سال ۱۳۴۱ به دنیا آمد، از لاهیجان عازم جبهه شد و او نیز در بیستمین بهار زندگی در ۱۰ اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱ در عملیات بیت المقدس در شلمچه به فیض شهادت نائل آمد.

شهید عبدالله موسوی

شهید عبدالله موسوی در سال ۱۳۴۳ به دنیا آمد، در سن ۱۹ سالگی در عملیات خیبر در جزیره مجنون در هفتم اسفند ماه سال ۱۳۶۲ به شهادت رسید.

شهید غلام خونی

شهید غلام خونی متولد سال ۱۳۴۶ از بهبهان عازم جبهه شد. او در حالی که تنها ۱۶ سال داشت در عملیات خیبر در جزیره مجنون در هشتم اسفند ماه سال ۱۳۶۲به همرزمان شهیدش پیوست.

شهید محمد آقالر

شهید محمد آقالر متولد سال ۱۳۴۸ در آبادان و ساکن نجف آباد اصفهان بود که سال 1367 در منطقه زبیدات در حین انجام وظیفه و دفاع از مرز توسط دشمن بعثی به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه مفقود الاثر شد.

انتهای پیام
captcha