تجلیل از شیوه آموزشی «علی محرابی» به قاریان نوجوان + عکس و صوت
کد خبر: 3993407
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
طی مراسمی در مسجد علی ابیطالب(ع) صادقیه تهران /

تجلیل از شیوه آموزشی «علی محرابی» به قاریان نوجوان + عکس و صوت

مراسم تجلیل از علی محرابی، مدرس قرآن کریم روز گذشته با حضور جمعی از قاریان بین‌المللی و ممتاز کشورمان در مسجد علی ابن ابیطالب(ع) صادقیه برگزار شد.

به گزارش ایکنا، مراسم تجلیل از علی محرابی، از مدرسان قرآن کریم روز گذشته، پنجم شهریورماه در مسجد علی ابن ابیطالب(ع) (محل تشکیل جلسات آموزش قرآن علی محرابی) واقع در میدان صادقیه تهران با حضور احمد ابوالقاسمی، سعید پرویزی، محسن قاسمی، حبیب صداقت، محمد کاظمی، مجتبی پرویزی و جمع دیگری از قاریان ممتاز  بین‌المللی کشورمان برگزار شد.

در بخشی از این مراسم احمد ابوالقاسمی، به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و طی سخنان کوتاهی گفت: آقای محرابی در جهت بسیار خوب و مهمی حرکت می‌کند. حرکت درست می‌تواند جامعه‌ای را تغییر دهد.

ابوالقاسمی افزود: زمانی چند طلبه می‌خواستند یک تلاوت تقلیدی در محفل قرآنی هر ساله حسینیه امام خمینی(ره)، خدمت مقام معظم رهبری اجرا کنند، برای انتخاب قطعه از من مشاوره گرفتند و من هر چه فکر کردم دیدم تنها کسی که می‌توان از او تقلید کرد و با این تقلید، بزرگ‌تر شد، استاد رفعت هست، پس سوره مریم(س) استاد محمد رفعت را انتخاب کردم. رهبر معظم انقلاب، پس از شنیدن این هم‌خوانی، فرمودند: علاوه بر اجرای خوب، انتخاب یک تقلید نیز، یک جایزه جداگانه لازم دارد.

این قاری بین‌المللی تصریح کرد: در اینجا از آقای محرابی تشکر می‌کنم که قاری خوبی را برای آموزش به قرآن‌آموزان انتخاب کرده‌اند و وقت گذاشتن برای این تقلید بسیار با ارزش است. برخی مواقع می‌بینیم، یک شخص، بیست سال برای تقلید از کسی که یک سال هم زیاد است، وقتی می‌گذارد. لذا معتقدم تلاوت‌هایی که در این جلسه از سوی نوجوانان انجام شد، ارزش بالایی دارد.

وی با بیان اینکه امیدوارم این نوع آموزش‌ها به فرهنگ تبدیل شود و اساتید دیگر هم یاد بگیرند، بیان کرد: این فرهنگ می‌تواند تا جایی پیش برود که همچون کشور مصر که شب‌های مخصوصی به نام «لیالی رفعتیه» دارند و در آن فقط تلاوت تقلیدی از رفعت انجام می‌شود، داشته باشیم.

ابوالقاسمی گفت: به همه کسانی که در حال حاضر جلسه آموزشی دارند یا در آینده جلسه‌داری خواهند کرد، توصیه می‌کنم مصرع «تو نیکی می‌کن و در دجله انداز» را مد نظر قرار دهند، چرا که می‌تواند مسیر خود را به خوبی طی کند و موفق‌تر از بقیه باشد. یک استاد قرآن به هیچ وجه نباید چشم‌داشتی به شاگردان خود داشته باشد، اگر یک معلم چشمداشت داشته باشد، کوچک خواهد ماند و مسیر رشد او بسته خواهد شد، اما اگر توقع نداشته باشد، همواره شاهد بزرگ‌تر شدن او خواهیم بود و افق‌های جدیدی جلو او باز می‌شود.

در ادامه صوت سخنرانی و تلاوت احمد ابوالقاسمی و نیز تصاویر این مراسم بارگذاری شده است.

کد
 
گزارش از سیدعلی شاکری

 

انتهای پیام
captcha