خاطراتی که علی سلیمانی در «کاروان قرآنی انقلاب» رقم زد + عکس
کد خبر: 3990276
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴

خاطراتی که علی سلیمانی در «کاروان قرآنی انقلاب» رقم زد + عکس

علی سلیمانی، هنرمند فقید کشورمان بهمن‌ماه سال 98 و در روزهایی که کرونا هنوز یک تهدید جدی نبود، در کاروان قرآنی انقلاب حضور یافت.

به گزارش خبرنگار ایکنا، علی سلیمانی، از هنرمندان عرصه بازیگری در سینما و تلویزیون به علت کرونا درگذشت، این بازیگر مطرح عرصه تأتر آئینی در میان، فعالان قرآنی نیز محبوب بود و به نظر می‌رسد علاقه دوطرفه‌ای بین او و فعالان قرآنی شکل گرفته بود.

خاطراتی که «علی سلیمانی» در کاروان قرآنی انقلاب خلق کرد + عکس
یکی از زمینه‌های بروز و ظهور این علاقه در سال‌های اخیر به حضور این هنرمند در کاروان قرآن انقلاب بازمی‌گردد. حضوری که باعث شد تا اجراهای ماندگاری در مناطق محروم کشور از خود به جا بگذارد و خاطراتی را برای قرآنیان حاضر در کاروان قرآنی انقلاب و کودکان و نوجوانان مناطق محروم کشورمان رقم بزند.

سلیمانی با حضور در دومین کاروان قرآنی انقلاب در سال 98 و در روزهایی که هنوز کرونا یک تهدید جدی به حساب نمی‌آمد، در قالب گروه تئاتر تجربه، به اجرای برنامه‌های نمایشی با مضامین قرآنی پرداخت.

خاطراتی که «علی سلیمانی» در کاروان قرآنی انقلاب خلق کرد + عکس
درگذشت این هنرمند مردمی در صفحات مجازی چهره‌‌های قرآنی نیز بازخورد داشته است. جهانبخش فرجی، قاری بین‌المللی در صفحه شخصی خود، علی سلیمانی را یکی از تربیت‌یافتگان مکتب قرآنی مرحوم استاد محمدتقی مروت(معلم قرآن و اولین ایرانی صاحب رتبه در مسابقات قرآن مالزی) معرفی کرده است.

رحیم خاکی، قاری بین‌المللی کشورمان نیز با عبارت «خداحافظ رفیق» نسبت به این خبر واکنش نشان داده است. مهدی غلام‌‌نژاد، یکی دیگر از قاریان بین‌المللی کشور نیز با انتشار عکسی از خود همراه با این هنرمند برای روح او از درگاه الهی درخواست آرامش کرده است.

حمیدرضا احمدی‌وفا، هادی صلح‌جو، محمود نوروزی و تعداد دیگری از قاریان و حافظان بین‌المللی کشورمان نسبت به درگذشت علی سلیمانی واکنش نشان داده‌اند.

همچنین سیدمحسن موسوی‌بلده از اساتید تجوید و قرائت، درباره سابقه قرآنی و رزمندگی مرحوم علی سلیمانی طی نوشته‌ای گفته است:

سلیمانی از شاگردان جلسه استاد مروت بود. جلسه استاد مولایی را یادم نیست.
دیگر او را ندیدم تا بعد از انقلاب که در ایام جنگ یک روز در بیمارستان دیدم مجروح شده و در بخش بستری است.
همدیگر را شناختیم و خوش و بش ...
کارش در سینما گرفت هم هنرپیشه بود و هم گاه کارگردانی می‌کرد.
چند سال پیش کاری کرد در راهپیمایی اربعین، کارستان. با کسانی که در اینستاگرام در سراسر جهان مرتبط بود، قرار گذاشت که به عنوان یک تور و راهپیمایی توریستی در ایام‌ اربعین بیایند در عراق جمع شوند. اصلا صحبتی از ویژگی اربعین و داستان کربلا و ... نکرد. همه‌شان از دختر و پسر و زن و مرد آمدند به راهپیمایی. آن وقت در روزهای راهپیمایی که از عمق وجودشان دچار اعجاب عظمت این تجمع شده بودند، سلیمانی برای‌شان داستان اربعین و کربلای حسین را تعریف کرد. خود سلیمانی گریه می‌کرد و ماجرا را تعریف می‌کرد که عکس‌العمل این‌ها چه بود ...
یک بچه مذهبی سینمای ایران رفت ...

انتهای پیام
captcha