اهدای 57 فقره جهیزیه به نوعروسان نیازمند در زنجان
کد خبر: 3983203
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
در هفته ازدواج انجام می‌شود؛

اهدای 57 فقره جهیزیه به نوعروسان نیازمند در زنجان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان از اهدای 57 فقره جهیزیه به نوعروسان در هفته ازدواج به ارزش بیش از 8 میلیارد و 242 میلیون تومان خبر داد.

اهدای 57 فقره جهیزیه به نوعروسان نیازمند در زنجانهدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، ضمن گرامی‌داشت سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: برای هفته ازدواج برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده که با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا بیشتر این برنامه‌ها در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد یکی از چالش‌های جوانان در حوزه ازدواج تأمین جهیزیه است، ابراز کرد: به همین منظور 57 فقره جهیزیه به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان تهیه شده که در این هفته به نوعروسان اهدا می‌شود.

این مسئول با تاکید بر اهمیت هفته ازدواج در حفظ و  تحکیم بنیان خانواده و گسترش سنت حسنه ازدواج بیان کرد: برای نهادینه شدن سنت حسنه ازدواج آسان در بین جوانان از زوج‌های جوان با مهریه پایین تجلیل خواهد شد.

صفری از برگزاری کلاس‌های آموزشی با موضوع مهارت‌های زندگی، سبک زندگی اسلامی و تشویق و ترغیب زوج‌های جوان به فرزندآوری با استفاده از اساتید مجرب حوزه و دانشگاه در بستر فضای مجازی و به‌صورت حضوری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و افزود: ارائه خدمات مشاوره رایگان و اهدای بسته‌های مشاوره‌ای به نوعروسان در شرف ازدواج از دیگر برنامه‌های این نهاد در هفته ازدواج است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: به دلیل اهمیت ازدواج و خانواده این نهاد برنامه‌های مختلفی در هفته ازدواج با مشارکت سایر دستگاه‌ها اجرامی‌کند و بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها، تجلیل از خیران فعال در عرصه ازدواج، بهره‌گیری از ظرفیت مؤسسات خیریه و مراکز نیکوکاری و ایجاد مراکز نیکوکاری تخصصی در حوزه ازدواج و تحکیم خانواده در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: به علت برگزاری مشاوره‌های قبل از ازدواج و سایر کلا‌ها از جمله مهارت‌های زندگی،، سبک زندگی اسلامی و انتخاب آگاهانه به لطف الهی پایداری ازدواج در بین فرزندان خانواده‌های تحت حمایت این نهاد مطلوب است.

انتهای پیام
captcha