سه مادر شهید و سه جانباز آسمانی شدند
کد خبر: 3983015
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۵
در هفته‌ای که گذشت؛

سه مادر شهید و سه جانباز آسمانی شدند

مادر شهیدان «حمید و عبدالکریم زمانی»، «ابراهیم و مصطفی هندوزاده کرمانی»، «ابراهیم و محمداسماعیل رنجبر توتوئی» و جانبازان ۷۰ درصد «رستمی» و «جعفرعلی هیزمی» و «حاج حمیدرضا حاجیان فروشانی» پس از سال‌ها تحمل رنج جانبازی سرانجام به جمع همرزمان و یاران شهیدشان پیوستند و آسمانی شدند.

به گزارش ایکنا؛ حاجیه خانم «صدیقه زمانی» مادر شهیدان «حمید و عبدالکریم زمانی» در سن 94 سالگی به فرزندان شهیدش پیوست و پیکرش در جوار مزار فرزندان شهیدش در آرامستان درب سید خمینی شهر به خاک سپرده شد.

شهید «حمید زمانی» سال 1341 در خمینی شهر دیده به جهان گشود و در سال 1361 در منطقه میمک به فیض شهادت نائل آمد. شهید «عبدالکریم زمانی» نیز سال 1347 در خمینی شهر متولد شد و سال 1363 در منطقه عملیاتی بدر، شرق دجله، مفقودالاثر شد.

مادر شهیدان «ابراهیم و مصطفی هندوزاده کرمانی»

مادر شهیدان «ابراهیم و مصطفی هندوزاده کرمانی» بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. 

مصطفی اولین شهید خانواده بود که در سال ۱۳۳۶ چشم به جهان گشود و در عملیات رمضان به درجه رفیع شهادت رسید.

ابراهیم نیز دومین شهید این مادر بزرگوار بود که در روز نهم مرداد ماه سال ۱۳۳۹ دیده به جهان گشود و در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۳۶۴، پس از بمباران شیمیایی قرارگاه به‌شدت آسیب دید و در تاریخ سوم اسفند‌ماه ۱۳۶۴ به شهادت رسید.

مادر شهیدان «ابراهیم و محمداسماعیل رنجبر توتوئی»

«حاجیه شهربانو ایران‌نژاد» مادر شهیدان گرانقدر «ابراهیم و محمداسماعیل رنجبر توتوئی» و مادربزرگ شهید «سیدمحمد ایران‌نژاد پاریزی» پس از سال‌ها صبر و استقامت در سن 95 سالگی به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید «ابراهیم رنجبر توتوئی» سال 1332 در شهرستان سيرجان به دنيا آمد و سال 1365، در شلمچه بر اثر اصابت تركش به شهادت رسید. شهید «محمداسماعيل رنجبر توتوئی» نیز سال 1340 در  شهرستان سيرجان به دنيا آمد و سال 1362، در منطقه مهران بر اثر اصابت تركش به شهادت رسيد.

شهید «سيدمحمد ایران‌نژاد پاریزی» نوه این مادر شهیدان سال 1348 در شهرستان سيرجان به دنيا آمد و سال 1364 در منطقه اروندرود بر اثر اصابت تركش به شهادت رسید. 

جانباز ۷۰ درصد

«عبدالکریم رستمی» جانباز گرانقدر ۷۰ درصد و از یادگاران دوران دفاع مقدس، حماسه و مقاومت از دیار شهیدپرور کردستان پس از تحمل سال‌ها درد و رنج مجروحیت به فیض شهادت نائل آمد و به آسمان پر کشید.

پیکر مطهر این جانباز شهید در زادگاهش روستای ژنین از توابع شهرستان سروآباد استان کردستان به خاک سپرده شد.

جانباز ۷۰ درصد

«جعفرعلی هیزمی» جانباز گرانقدر ۷۰ درصد نیز پس از تحمل درد و رنج مجروحیت و بیماری در سن 62 سالگی به فیض شهادت نائل آمد.

شهید «جعفرعلی هیزمی»، سال ۱۳۳۸ در راوند کاشان به دنیا آمد و سال 1361 در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش خمپاره قطع نخاع و جانباز ۷۰ درصد شد.

جانباز ۷۰ درصد

«حاج حمیدرضا حاجیان فروشانی» جانباز گرانقدر 70 درصد پس از 36 سال تحمل درد و رنج دوران مجروحیت در تاریخ 19 تیر 1400 و در سن 59 سالگی به همرزمان شهیدش پیوست.

وی 22 شهریور 1341 در محله فروشان خمینی‌شهر دیده به جهان گشود. از طریق ارتش جمهوری اسلامی ایران به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و در تاریخ 3 تیرماه 1364 در منطقه عملیاتی شلمچه بر اثر بمباران شیمیایی رژیم بعثی از ناحیه ریه و پوست به شدت شیمیایی شد و سرانجام پس از 36 سال تحمل درد و رنج دوران مجروحیت در تاریخ 19 تیر 1400 به شهادت رسید.

انتهای پیام
captcha