اجرای 7 ویژه برنامه غدیری؛ از اطعام نیازمندان تا جشن‌های خیابانی
کد خبر: 3983014
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
متشرعی خبر داد؛

اجرای 7 ویژه برنامه غدیری؛ از اطعام نیازمندان تا جشن‌های خیابانی

دبیر پویش مردمی رزق علوی از اجرای ویژه‌برنامه‌های ایام عید سعید غدیر خم خبر داد و گفت: این مراسم شامل بخش‌های مختلفی همچون اطعام نیازمندان، جشن‌های خیابانی و ... است.

اجرای 7 برنامه ویژه ایام عید غدیر / از اطعام نیازمندان تا جشن‌های خیابانیمرتضی متشرعی، مداح اهل بیت(ع) و دبیر پویش مردمی رزق علوی، در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با برنامه‌های ویژه ایام عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: با توجه به اهمیت بحث غدیر و برگزاری مراسم ویژه این ایام، برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته‌ایم که یکی از این موارد، تهیه و انتشار 30 طرح گرافیکی در فضای است که به صورت روزشمار منتشر می‌‎شود.

وی با اشاره به اجرای پویش مردمی رزق علوی ویژه ایام عید سعید غدیر اظهار کرد: این پویش از از دو سال گذشته و از طریق تبلیغ و ترغیب مردم به اطعام نیازمندان در روز عید غدیر اجرا می‌شود. امسال نیز این پویش مردمی از سوی مرکز خیریه ام‌المؤمنین حضرت خدیجه(س) دارالولایه سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شده و شماره حساب این مرکز خیریه در اختیار مردم قرار می‌‎گیرد تا کمک‌های خود را به آن واریز کنند. همچنین، مبلغ جمع‌آوری شده در این حساب صرف طبخ و توزیع غذا در روستاهای شهرستان زابل خواهد شد.

دبیر پویش مردمی رزق علوی بیان کرد: برنامه بعدی، برگزاری مسابقه نقاشی عکاسی و کتاب‌خوانی برای کودکان و نوجوانان با محوریت غدیر خم است. در این راستا علاقه‌مندان تصاویر، نقاشی‌ها و پاسخ سؤالات مطرح شده از کتاب «23 روز مانده تا غدیر» را به دبیرخانه مسابقه و شماره تلفن اعلام شده ارسال می‌کنند که در پایان نیز به هر کدام از نفرات برتر در این مسابقه جوایزی به رسم یادبود اهدا خواهد شد.

متشرعی ادامه داد: برپایی جشن خیابانی در 10 مسجد از مساجد تهران همچون نظام مافی، حضرت حمزه(ع)، مسجد و امامزاده باغ فیض، اباعبدالله(ع)، مسجد الرضا(ع)، امام سجاد(ع)، صادق آل محمد، جامع بعثت، پیامبر(ص) و علی بن ابی‌طالب(ع) از دیگر برنامه‌های ویژه عید سعید غدیر خواهد بود. در روز عید غدیر نیز برنامه کاروان شادی در محدوده این مساجد برگزار خواهد شد.

مسئول اجرایی جشن‌های غدیر در ادامه بیان کرد: یکی از برنامه‌های ویژه این ایام که در سال گذشته نیز اجرا شد، توزیع گلدان‌‎های مزین به نام امیرالمؤمنین(ع) در میان کسبه محله باغ فیض بود که امسال نیز این برنامه اجرا و گلدان‌ و پرچم مزین به نام مبارک امیرالمؤمنین(ع) با عنوان «علی ولی الله» در میان مردم و کسبه محله باغ فیض توزیع می‌شود.

دبیر پویش مردمی رزق علوی در پایان سخنان خود تصریح کرد: در روز جمعه، هشتم مردادماه سال جاری نیز برنامه جشن ویژه‎ای در مقابل مجتمع کوروش در خیابان شهید ستاری تهران در نظر گرفته شده است که شامل بخش‌های مختلفی همچون اجرای گروه سرود «نور مشکات»، اهدای جوایز به کودکان و نوجوانان، مداحی و ... بوده و اجرای این برنامه نیز برعهده حجت‌الاسلام امیر سلطانی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha