پیام تسلیت مسئولان ارشاد در پی درگذشت هنرمند مازندرانی
کد خبر: 3982996
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱

پیام تسلیت مسئولان ارشاد در پی درگذشت هنرمند مازندرانی

وزیر ارشاد، معاون هنری وی و مدیر دفتر موسیقی درگذشت فرهود جلالی کندلوسی هنرمند مازندارنی در موسیقی نواحی تسلیت گفت.

پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند مازندرانیبه گزارش ایکنا؛ ​سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدمحمدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد اله‌یاری مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی جداگانه این ضایعه را تسلیت گفتند. 

در متن پیام تسلیت سیدعباس صالحی آمده است: «خبر درگذشت ناگهانی هنرمند نام‌آشنا مرحوم فرهود جلالی موجب تأسف و تاثر شد.

خدمات گسترده و دغدغه‌مندی عمیق زنده‌یاد جلالی در عرصه فرهنگ و هنر بومی و آیینی مازندران از یاد علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر نخواهد رفت. ضمن عرض تسلیت فقدان این مدیر فرهنگی کار آزموده به خانواده و اصحاب فرهنگ و هنر، از خداوند منان برای روح آن عزیز از دست رفته آمرزش و آرامش ابدی و برای بازماندگان محترم صبر و بردباری خواهانم.»

همچنین متن پیام سیدمحمدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است:

«فرهود جلالی همواره برای فرهنگ و هنر و موسیقی بومی مازندران تلاش کرد، دانش خود را در علوم اجتماعی نیز با مطالعات در زمینه فرهنگ و موسیقی و آداب و سنن مازندران پیوند داد و به ثبت و معرفی موسیقی و فرهنگ بومی این منطقه خدمت کرد. چند دهه کوشش بی دریغ برای فرهنگ و میراث موسیقی بومی و حفظ اصالت‌های فرهنگی و آثاری که به یادگار گذاشته است بیانگر عشق و دلسوزی او به فرهنگ و هنر است.

درگذشت هنرمند گرانقدر و همکار عزیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به خانواده گرامی‌اش و همکاران تسلیت می گویم و برای آن زنده نام از درگاه خداوند علو درجات و برای خانواده و دوستانش سلامتی و صبر مسالت دارم.»

متن پیام محمد اله‌یاری مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به شرح زیر است:

«مرحوم فرهود جلالی کندلوسی، پیشکسوت هنر مازندران و از همکاران خانواده بزرگ فرهنگ و هنر  تن به مشیت الهی داد و به کاروان هنرمندان سفرکرده پیوست.

فرهود جلالی وجود گرانمایه‌اش از میراث ارزشمند فرهنگی-هنری خطه شمال کشور بود و عمری را با پنجه و نفس تأثیرگذارش، به معرفی ظرایف موسیقی بومی پرداخت و در امر مدیریت فعالیت‌های فرهنگی هنری نیز  تلاش فراوان نمود.

این فقدان تلخ را به جامعه هنری کشور و خاندان گرامی‌اش تسلیت گفته و آمرزش و غفران ایشان را از درگاه حضرت حق خواهانم.»

انتهای پیام
captcha