نشست نمایندگان مربیان قرآنی مازندران برگزار شد
کد خبر: 3982988
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶

نشست نمایندگان مربیان قرآنی مازندران برگزار شد

نشست نمایندگان مربیان قرآن استان مازندران با مدیرکل آموزش و پرورش استان، صبح امروز، ۱۹ تیرماه به همت ایکنا برگزار شد.

نشست نماینده مربیان قرآنی مازندران با مدیر کل آموزش و پرورش برگزار شدبه گزارش ایکنا از مازندران، نشست نمایندگان مربیان قرآن مازندران بانوان صفرپور و سلیمانی با علیرضا سعدی‌پور، مدیرکل آموزش و پرورش این استان صبح امروز، ۱۹ تیرماه در دفتر مدیرکل، برگزار شد.

در این نشست صفرپور از نمایندگان مربیان قرآن مازندران، اظهار کرد: آن‌هایی که کلام وحی را تدریس می‌کنند نباید نادیده گرفته شوند، چراکه این افراد برای دانش‌آموزان الگو هستند و این کم‌توجهی سبب قرآن‌گریزی دانش‌آموزان می‌شود.

وی افزود: حذف ابلاغیه و سند مالی و نیز محدودیت سال اخذ مدرک کارشناسی نباید برای مربیان قرآنی لحاظ شود.

در ادامه سلیمانی از دیگر نمایندگان مربیان قرآن این استان با بیان اینکه باید به حوزه علمیه دست‌مریزاد، گفت، افزود: حوزه علمیه با پشتیبانی از هم‌کسوتان خود، طلبه‌های خود را وارد آموزش و پرورش کرد، اما آموزش و پرورش با کم‌لطفی در حق مربیان قرآنی، علی‌رغم فعالیت پررنگی که طی‌ سال‌ها در دارالقرآن داشتند، پذیرش آن‌ها را سال‌ها به تعویق انداخت.

در ادامه علیرضا سعدی‌پور طی تماس تلفنی با نوربخش، مدیر استخدامی این اداره‌کل، ضمن اطلاع نسبت به آخرین تغییرات شروط پذیرش مربیان قرآنی در آزمون، گفت: قرآنیان از امروز تا فردا باید صبر کنند تا بخشنامه مربوط به تسهیل روند پذیرش مربیان قرآنی به اداره‌کل ارسال شود.

وی با بیان اینکه، اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران بسیار علاقه‌مند است تا مشکل مربیان قرآنی حل شود، افزود: ظاهرا تغییراتی در نحوه جذب مربیان قرآن از سوی وزارت آموزش و پرورش در حال انجام است، ان‌شاء‌الله به‌زودی بخشنامه خواهد رسید.

سعدی‌پور با بیان اینکه با پیگیری که حوزه علمیه داشتند همه شرکت‌کنندگان طرح امین پذیرفته شدند، اظهار کرد: مربیان قرآن نیرو‌های ارزشی هستند و امیدواریم با صبر و حوصله این حقوق آنها به نتیجه برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش با تشکر از ایکنای مازندران نسبت به پیگیری مجدانه استخدام مربیان قرآنی، بیان کرد: در واقع ابلاغی از سوی آموزش و پرورش به‌منظور  پذیرش مربیان قرآن در این نهاد وجود نداشت که امیدواریم شروط پذیرش این مربیان برای ورود به آزمون تسهیل شود.

وی تعداد مربیان قرآن که در سطح استان دارای شرایط لازم برای شرکت در آزمون استخدامی هستند را ۵۰ یا ۶۰ نفر تخمین زد و در پاسخ به تماس دو نماینده مازندران و اظهارات شفاهی آنها درباره حذف سند و ابلاغیه، گفت: اداره‌کل براساس بخشنامه کتبی اقدام می‌کند و مطالب شفاهی سندیت ندارد.

سعدی‌پور بیان کرد: در سال جاری با چهار هزار و ۲۰۰ معلم پیش‌دبستانی که جذب شدند، کمبود معلم را جبران کردیم.

انتهای پیام
captcha