مشکل استخدام مربیان قرآنی در آموزش و پرورش مرتفع شد
کد خبر: 3981380
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷

مشکل استخدام مربیان قرآنی در آموزش و پرورش مرتفع شد

رئیس هیئت مدیره اتحادیه قرآنی کشور درباره مشکل استخدام مربیان قرآنی در آموزش و پرورش، گفت: آموزش و پرورش مربیان قرآنی را پذیرفت و مشکل مربیان قرآنی مرتفع شد.

مشکل استخدام مربیان قرآنی در آموزش و پرورش مرتفع شدمرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه قرآنی کشور امروز دهم تیرماه در نشست اعضای هیئت مدیره اتحادیه قرآنی مازندران که در موسسه قرآنی نورالهدای ساری برگزار شد، گفت: مازندران ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های مختلف دارد و استانی مانند مازندران نمی‌شناسم که هر روزش یک یادواره شهدا در آن برگزار شود.

وی افزود: باید قرآنیان استان مطالبه‌گر و برای مدیریت استان خود به دنبال یک مدیری توانمند با وجهه فرهنگی و قرآنی باشند.

طلایی تصریح کرد: رسانه، تبلیغات و هنر سه ظرفیتی است که باید قرآنیان از طریق آن فعالیت خود را دنبال کنند چرا که این نسل از این تغییرات و تحولات متاثر شدند و روش گذشته پاسخگوی وضعیت تغییریافته جامعه امروز نیست.

وی در پاسخ به برخی دلگویه‌ها و گله‌مندی‌های اعضای اتحادیه قرآنی مازندران، افزود: من اعتقادی به ضعیف شدن فعالیت‌های قرآنی در استان مازندران ندارم اگر مشکلاتی هست باید حل شود و اجازه ندهیم مجموعه اتحادیه قرآنی مازندران که از فعالین برتر سطح کشوری هستند به رخوت برود.

این مسئول با بیان اینکه حواشی در حوره قرآنی کمتر از دیگر حوزه‌ها نیست، گفت: یکی از دلایل آسیب در حوزه قرآنی و جامعه قرآنی عدم انسجام و همبستگی است.

وی ادامه داد: مخالفتی با کمیتی فعالیت‌های قرآنی ندارم، اما کمیت باید با حفظ کیفیت باشد و توسعه باید متوازن و جامعه قرآنی ما باید در تراز جامعه اسلامی باشد.

طلایی با اشاره به اینکه در حمایت از فعالین قرآنی کوتاهی شده و انتظار ما از نظام اسلامی پشتیبانی بیشتر به حوزه قرآن است، بیان کرد: باید علت این عدم پشتیبانی را در درون خودمان بیابیم، ما همانگونه که توانستیم هیئات را در کشور بدون چشم‌داشت و مستقل، نگه داریم و به نهاد‌های حاکمیتی وابسته نکنیم نیاز است در زمینه قرآن رویکردی اینگونه داشته باشیم.

رئیس اتحادیه قرآنی کشور گفت: نسبت فعالیت قرآنی و ارتباطات اجتماعی با مردم خلائی است که با آن مواجه هستیم و نیاز است در مناسبات اجتماعی قرآنیان با مردم و خیرین قرآنی طرحی نو دراندازیم.

لزوم بهره‌گیری از شتاب‌دهنده‌های نو در حوزه قرآنی

وی افزود: بهره‌گیری از شتاب‌دهنده‌های نو، استارت‌اپ‌ها برای تحول در حوزه قرآنی بسیار اهمیت دارد و باید متناسب با تحولات روز پیش برویم.

قطع نگاه به دستگاه‌های حمایتی؛ رمز موفقیت فعالان قرآنی

طلایی با انتقاد از اینکه امروز تفکر حاکم بر سازمان تبلیغات، پروژه‌محور است، گفت: جامعه قرآنی باید نگاهش را به دستگاه حاکمیتی قطع کند، اتحادیه تا زمانی که بخواهد در ریل یک ساختار حاکمیت ایفای نقش کند هرگز موفق نخواهد شد اتحادیه برای یکبار هم شده خودش مسئولیت همه خدمات به قرآنیان را بر عهده بگیرد خودش صندوق بیمه قرآنیان را تشکیل دهد و منتظر دستگاه‌ها نباشد.

مازندران پیش‌قراول راه‌اندازی طرح‌های نو در حوزه قرآنی شود

وی افزود: استان مازندران با داشتن قرآنیان برجسته استعداد پیش‌قراولی در راه‌اندازی طرح‌های نو در حوزه قرآنی دارد و در این مسیر، با تشکیل اتاق فکر، اعلام فراخوان استارت‌اپ‌های فرهنگی و قرآنی، نوآوری در نوع فعالیت‌های قرآنی مانند تئاتر و قرآن، بازی‌های رایانه‌ای قرآنی و ... می‌تواند موفقیت کسب کند.

طلایی گفت: همراهی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با قرآنیان استان امتیاز مثبتی است که باید قرآنیان استان قدر بدانند و از این ظرفیت به نفع توسعه قرآنی استان بهره ببرند.

این پیشکسوت قرآنی ادامه داد: راه‌اندازی دانشکده علوم قرآنی مازندران به طور عمومی یا قشری می‌تواند برای فعالین قرآنی استان منشأ یک نگاه بلند مدت باشد که منافاتی با فعالیت جاری در موسسات ندارد.

وی درباره مشکل استخدام مربیان قرآنی در کشور، گفت: آموزش و پرورش مربیان را پذیرفت و مشکل مربیان قرانی مرتفع شد چنانچه در استان مازندران این مشکل همچنان وجود دارد، پیگیری خواهم کرد.

بیمه‌شدگان قرآنی بازنگری شود

طلایی با بیان اینکه در حد اختیارات ما نیست که بیمه فعالان قرآنی را مستقل کنیم، گفت: شما تا می‌توانید سقف بیمه قرآنی را حفظ کنید، اما بیمه فعالان قرانی باید بازنگری شود، چون ما موسسه‌ای داریم که همه اعضای خانواده‌اش بدون انکه فعالیتی داشته باشند، بیمه قرآنی هستند و این درست نیست.

وی افزود: باید برای بیمه کارگاهی موسسات چاره‌اندیشی شود که اخیرا با کمسیون فرهنگی مجلس مکاتباتی در این باره انجام شد و تلاش می‌کنیم ردیف‌هایی را برای تامین هزینه بیمه و بودجه مستقل برای موسسات مردمی در بودجه ۴۰۱ پیگیری کنیم.

رئیس اتحادیه قرآنی کشور با تأکید بر اینکه باید موسسات قرآنی را در حوزه آموزش، تبلیغ و ترویج تخصصی کنیم، گفت: ما باید موسسات را سطح‌بندی، رتبه‌بندی و بودجه‌ها را با توجه فعالیت آن‌ها تقسیم کنیم.

وی افزود: ما آمدیم قرآن را به متن زندگی بیاوریم شهروند قرآنی، شهر قرآنی و جامعه قرآنی داشته باشیم و ما نباید فقط به داشتن تعداد زیاد قاری و حافظ اکتفا کنیم.

طلایی با انتقاد از اینکه ما در مرجع‌سازی ضعیف عمل کردیم، اظهار کرد: از اینکه برخی سلبریتی‌ها مرجع شدند باید قرآنیان از خود بپرسند، چرا مرجع قرآنی کم داریم در حالی که چهره‌های خوبی هستند که هیچ برنامه‌ای برای الگو، المان شدن و برند شدن نداریم.

وی با بیان اینکه حتما رویکرد ما، حمایت از تشکیلات قرآنی است، افزود: از هم کسانی که دلسوز حوزه قرآن و فرهنگ هستند به ویژه همه اعضای اتحادیه استان مازندران درخواست می‌کنم در انتخابات هیئت مدیره شرکت کنند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۰ - ۲۰:۴۳
0
0
متاسفانه معلمان توانمند قرآن مازندران هنوز تعیین تکلیف نشدند و مشکل سندمالی و ابلاغ رفع نشده
علیرضا
|
United States of America
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ۱۰:۵۰
0
0
معلمان قرآنی خوزستان و مازندران چکار کردید موفق شدید یا خیر هنوز ایراد سند و ابلاغ گرفتمد ازتون؟
captcha