فرهنگ نماز در تعزیه‌خوانی برجسته شود
کد خبر: 3981354
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲

فرهنگ نماز در تعزیه‌خوانی برجسته شود

امام جمعه قیدار تعزیه‌خوانان را خادمان اهل‌بیت(ع) خواند و گفت: باید فرهنگ نماز در تعزیه‌خوانی مراسم عید غدیر و ماه محرم برجسته شود.

فرهنگ نماز در تعزیه‌خوانی برجسته شودبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی موسوی، امام جمعه قیدار، 10 تیرماه در نشست انجمن تعزیه‌خوانی اظهار کرد: از گذشته تا کنون هنر همواره یکی از ابزارهای ترویج شعائر دینی به‌شمار می‌رود و در این بین تعزیه‌خوانی در محرم مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است.

وی بر توجه به فریضه نماز در تعزیه‌خوانی و هماهنگی برای اجرای ویژه‌برنامه شبیه‌خوانی در مناسبت‌های عید غدیر، دهه امامت و ولایت و ماه محرم تاکید کرد و افزود: باید این مراسم در عید غدیر نیز برجسته شود.

موسوی کسانی که در حوزه تعزیه‌خوانی فعالیت می‌کنند را خادمان اهل‌بیت(ع) خطاب کرد و گفت: این امر وظیفه خطیری را بر عهده تعزیه‌خوانان قرار می‌دهد که باید این جایگاه قدر دانسته شود و مردم استان زنجان نشان دادند که ارادت ویژه‌ای به خاندان نبی مکرم اسلام(ص) دارند.

وی در ادامه به قیام امام حسین اشاره و بیان کرد: در اجرای تعزیه‌خوانی در موقع ظهر عاشورا حتما نماز را به جا بیاورید سپس ادامه اجرا را داشته باشید تا فرهنگ نماز در بین نوجوانان و نسل‌های جدید نهادینه شود.

داود قاسملو، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خدابنده نیز در این جسله ضمن ارائه گزارشی از حمایت‌ها و فعالیت‌های انجمن تعزیه‌خوانی شهرستان ابراز کرد: این انجمن سال گذشته در بین برترین‌های کشور قرار داشت و امیدواریم با فروکش کردن کرونا باز هم شاهد تعزیه‌خوانی باشکوه در بین مخاطبان باشیم.

انتهای پیام
captcha