واکنش آیت‌الله عیسی قاسم به برافراشتن پرچم همجنسگرایی در سفارت آمریکا در منامه
کد خبر: 3976045
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴

واکنش آیت‌الله عیسی قاسم به برافراشتن پرچم همجنسگرایی در سفارت آمریکا در منامه

جمعی از علمای بحرین از جمله آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر نهضت اسلامی بحرین، برافراشتن پرچم همجنسگرایی در سفارت آمریکا در منامه را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرآت البحرین، آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر نهضت اسلامی بحرین طی پیامی شدید‌اللحن درباره برافراشتن پرچم همجنسگرایی در سفارت آمریکا در منامه گفت: آمریکا و رژیم بحرین بدانند، بحرین کشوری اسلامی است و نه مزرعه‌ای برای ترویج محرمات اسلامی و اهانت به عظمت آن.

شیخ عیسی قاسم تأکید کرد: همجنسگرایی عنوانی است که به افرادی اطلاق می‌شود که مرتکب گناهان کبیره می‌شوند و همچنین مستوجب حد شرعی هستند. وی خاطرنشان کرد: بحرین هیچ‌گاه آمریکا نیست نه از لحاظ سکولاریسم و نه از لحاظ اخلاق‌مداری. مردم بحرین ملتی مقاوم در مقابله با فسادند.

بر اساس این گزارش، بیش از 240 تن از علمای بحرین  برافراشتن پرچم همجنسگرایی در سفارت آمریکا در منامه را محکوم کردند. 

به‌دنبال اقدام گستاخانه سفارت آمریکا در منامه به نمایش پرچم گروه‌های موسوم به همجنسگرا در این سفارتخانه در آستانه ماه ژوئن، موجی از خشم و غضب بحرین را فراگرفته است. این نخستین بار است که سفارت آمریکا علناً اقدام به حمایت از گروهی می‌کند که در عرف و قوانین بحرین به رسمیت شناخته نشده و بر خلاف اصول عقاید مردم مسلمان این کشور است.

در پی این اقدام خبیثانه و تحریک‌آمیز علمای شیعیان بحرین طی دو بیانیه که به امضای بیش از 240 روحانی برجسته رسیده این اقدام را محکوم و اعلام کردند این اقدامات از سوی برخی هیئت‌های دیپلماتیک، تعدی آشکاری به اصول دین و اخلاق و عرف جامعه بحرین و پیروان ادیان مختلف در آن است. تمام طیف‌ها و اقشار بحرین از هر نگرش و دیدگاهی این انحراف شاذ جنسی را رد و تأکید می‌‌کنیم این انحرافی از فطرت سلیم انسانی و راه و روش سلوک پاک و اصیل بشری است که دفاع از این انحرافات جنسی و امثال آن به هیچ وجه هیچ گونه صله و ارتباطی به حقوق بشر و آزادی مشروع ندارند.

علمای بحرین خاطرنشان کردند: حقوق بشر در فلسطین و دیگر نقاط دنیا نقض و پایمال شده و این حقوق بشری است که واجب است از آن دفاع و حمایت شود و نه انحرافات جنسی و اضمحلال اخلاقی و رفتاری.

لازم به ذکر است علاوه بر گروه‌های مختلف سیاسی، مذهبی و اجتماعی بحرینی فعالان شبکه‌های اجتماعی نیز ضمن اعلام اعتراض خود به این عمل وقیحانه سفارت آمریکا، اقدام به تولید محتواهای مرتبط جهت تبیین اینگونه انحرافات اخلاقی از منظر اسلامی و عرفی و جریانهای فکری و سیاسی حامی آنها و اهداف آنان پرداخته‌اند تا جامعه بحرین به‌خصوص نسل جوان را در خصوص این تهدیدهای آشکار بیدار و آگاه سازند.

انتهای پیام
captcha