تجاوز ائتلاف سعودی به دلیل پایبندی ملت یمن به آرمان فلسطین است
کد خبر: 3974356
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
مفتی اعظم یمن:

تجاوز ائتلاف سعودی به دلیل پایبندی ملت یمن به آرمان فلسطین است

مفتی اعظم یمن در مراسم افتتاح پروژه کمک‌های مالی برای فلسطینیان گفت که شش سال تجاوز و محاصره ائتلاف سعودی علیه یمن به دلیل پایبندی ملت یمن به آرمان فلسطین است.

به گزارش ایکنا به نقل از کانال تلگرامی المسیره، مقامات یمنی امروز طی مراسمی پروژه کمک به جامعه فلسطینیان مقیم یمن را افتتاح کردند.

علامه شمس‌الدین شرف‌الدین، مفتی اعظم یمن در این مراسم گفت: شش سال تجاوز و محاصره علیه ملت یمن به دلیل موضع ثابت یمن در قبال فلسطین و مسائل سرنوشت ساز امت اسلامی بوده است.

وی افزود: کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس پول و پشتیبانی‌های خود را صرف دشمن صهیونیستی می‌کنند و مواضع آنها هم در راستای منافع دشمن صهیونیستی است.

مفتی اعظم یمن با اشاره به کمک‌های مالی ملت یمن به ملت فلسطین در مدت اخیر گفت: این موضع ملت یمن چیز عجیب و غریبی نیست، زیرا آنها اهل ایمان، خیرخواهی و دستگیری از دیگران هستند.

نمایندگان جنبش‌های مقاومت فلسطین هم با صدور بیانیه‌ای در این مراسم ضمن تقدیر از سیدعبدالملک الحوثی، رهبر انصار الله او را پشتیبان واقعی مسئله فلسطین خواندند و گفت: پاسخ گسترده مردمی یمن به جمع آوری کمک مالی برای فلسطینیان بار دیگر وحدت و همبستگی میان رهبری و ملت برادر یمن را ثابت کرد.

احمد غالب الرهوی، عضو شورای عالی سیاسی یمن نیز در این مراسم گفت: ما مردمی هستیم که پیمانشان مستحکم است و از این خاستگاه دشمن صهیونیستی بایدآگاه باشد و بداند معنای اینکه یمنی‌ها مسئله فلسطین را مسئله محوری خود قرار داده‌اند چیست.

انتهای پیام
captcha