نام امام خمینی(ره) شناسنامه انقلاب است
کد خبر: 3974047
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹

نام امام خمینی(ره) شناسنامه انقلاب است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تأکید بر اینکه بزرگداشت ارتحال معمار کبیر انقلاب وظیفه دینی و ملی همه است، گفت: این رهبر عظیم‌الشأن بزرگترین خدمت را در تاریخ ایران انجام داد و نام او شناسنامه انقلاب است.

نام امام خمینی(ره) شناسنامه انقلاب استبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، 6 خردادماه در جلسه ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد اظهار کرد: منادی و معمار کبیر انقلاب بزرگترین خدمت را در تاریخ ایران انجام داده است و به تعبیر مقام معظم رهبری نام امام خمینی(ره) سرلوحه و شناسنامه انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه همه ما مدیون اقدامات عظیم امام خمینی(ره) هستیم و برای حفظ انقلاب وظیفه داریم، بیان کرد: بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) تجدید پیمان با آرمان‌های کلی انقلاب است و تکرار آن هر ساله لازم و ضروری است و مردم در سال‌های گذشته همواره با حرکت‌های خودجوش علاقه خود را نشان دادند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه 2 سال اخیر شیوع کرونا مانع حضور مردم در مرقد امام شده است، ابراز کرد: در طول 42 سال از عمر انقلاب کارهای بزرگی در حوزه‌های عمرانی، علمی، زیرساختی، فناوری، هسته‌ای، دانش‌بنیان، پزشکی و سایر موارد شده است و مقام معظم رهبری فرمودند که 40 سالگی انقلاب اسلامی را با 40 سالگی سایر انقلاب‌های بزرگ دنیا مقایسه کنید و متوجه می‌شویم با وجود اینکه ما با موانع بسیاری مواجه بودیم در کجا ایستاده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهیم هویت خود را حفظ کنیم باید برخی دشواری‌ها را نیز تحمل کنیم، ادامه داد: ما برای پیروزی انقلاب 70 هزار شهید و برای تداوم آن 210 هزار شهید تقدیم کردیم و باید آگاه باشیم که اختلاف آفت جامعه است و دشمن با القای این تفکرات قصد نفوذ دارد و اکنون منافع ملی باید حاکم بر منافع حزبی و گروهی باشد.

خاتمی با بیان اینکه اگر کسی اکثریت پشتوانه مردم را نداشته باشد، دنیا روی آن حساب باز نمی‌کند، تصریح کرد: کرونا و مشکلات معیشتی چالش‌هایی را به وجود آورده اما برای حفظ انقلاب، ایران و استقلال کشور باید پای صندوق‌های رأی حاضر شویم.

محمدربیع احمدخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) 17 برنامه پیش‌بینی کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به مراسم بزرگداشت، اجرای نمایش میدانی، عصری با شعر انقلاب، محفل انس با قران و دیدار با خانواده‌های شهدا اشاره کرد.

وی برگزاری کارگاه تخصصی نهج‌البلاغه، انتظار نیمه خرداد، تجلیل از چهره‌های فرهنگی، اهدای کتاب به مراکز فرهنگی، شعر مقاومت، نملیشگاه عکس، رونمایی از کتاب، برگزاری مسابقات نقاشی، کتاب و شعر را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای مناسبت‌های 14 و 15 خرداد برشمرد.

انتهای پیام
captcha