تظاهرات همبستگی با ملت فلسطین در جهان + عکس
کد خبر: 3973817
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

تظاهرات همبستگی با ملت فلسطین در جهان + عکس

تظاهرات همبستگی با ملت مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی، همچنان در کشورهای مختلف جهان ادامه دارد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از القدس العربی، صدها نفر از ساکنان شهر نشویل، در ایالت تنسی آمریکا روز گذشته برای حمایت از مسئله فلسطین و اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی علیه شهروندان بی‌گناه فلسطینی به خیابان‌ها آمدند.
 
تظاهرکنندگان آمریکایی که تعداد آنها حدود 800 نفر برآورد شده است، به زبان عربی فریاد می‌زدند: «ما خون و جان خود را به خاطر فلسطین فدا خواهیم کرد.»
 
تظاهرات دیروز دومین تظاهرات مردم نشویل آمریکا طی هفته گذشته برای همبستگی با ملت فلسطین بود.
 
بر اساس اعلام پایگاه خبری لاجئین، در کشورهای شرق آسیا نیز شمار زیادی از ساکنان این مناطق در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و محکومیت اشغالگری رژیم صهیونیستی تظاهرات‌هایی به راه انداختند.
 
در کره جنوبی، دهها نفر در شهر سئول، پایتخت این کشور تظاهرات کردند و با در دست‌داشتن پلاکاردهایی به دو زبان عربی و انگلیسی، رژیم اسرائیل را تروریست خوانده و وحشی‌گری این رژیم اشغالگر در تجاوز به غزه و کشتار شهروندان بی‌گناه فلسطینی را محکوم کردند.
 
تظاهرات همبستگی با ملت فلسطین در نقاط مختلف جهان

آنان همچنین تصاویر و پرچم فلسطین را با هدف ترغیب افکار عمومی برای حمایت از فلسطینیان و تأکید بر حقوق ملت فلسطین در دست داشتند.
 
مردم اندونزی نیز در شهرهای مختلف این کشور از جمله جاکارتا، پایتخت اندونزی، تظاهرات‌هایی در محکومیت تجاوزگری رژیم صهیونیستی برپا کردند.
 
این تظاهرات‌ها از سوی حزب «عدالت و رفاه» و با همکاری چندین تشکل دانشجویی و اتحادیه کارگران در حمایت از ملت فلسطین برگزار شد.
 
پیش‌تر نیز شمار زیادی از مردم جاکارتا در مقابل سفارت آمریکا تجمع کرده و ضمن حمایت از فلسطینیان، پشتیبانی آمریکا از رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
 
«احمد شیخو» رئیس حزب عدالت و رفاه نیز در نامه‌ای به سفارت آمریکا در اندونزی، خواستار توقف عادلانه درگیری‌ها در فلسطین و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان شد.
 
در پاکستان هم حامیان حزب جماعت اسلامی این کشور تظاهراتی در شهر پیشاور برپا کرده و با در دست داشتن تصاویری از مسجدالاقصی، شعارهایی در محکومیت سیاست اشغالگرانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین سر دادند و با ملت مظلوم فلسطین اعلام همبستگی کردند.
 
تظاهرات همبستگی با ملت فلسطین در نقاط مختلف جهان

به گزارش پایگاه خبری عنب بلدی، کشور مراکش نیز که اخیراً مسئله عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را مطرح کرده، موضعی حمایتگرانه نسبت به مسئله فلسطین اتخاذ کرده است.
 
حزب عدالت و توسعه مراکش در وبیناری که 23 می در فیسبوک با عنوان «فلسطین پایدار، فلسطین پیروز» با حضور سعدالدین العثمانی، نخست وزیر مراکش و خالد مشعل، رئیس جنبش حماس در خارج از فلسطین برگزار کرد، بر حمایت از مسئله فلسطین تأکید کرد.
 
العثمانی در این وبینار از گروه‌های مقاومت فلسطین خواست تا در برابر اشغالگری صهیونیست‌ها متحد شوند. وی افزود: کشور مراکش ایمان دارد که ملت فلسطین و مقاومت، پیروزی خود را ثبت و تمامی امت اسلامی به آن افتخار خواهند کرد.
 
تظاهرات همبستگی با ملت فلسطین در نقاط مختلف جهان

خالد مشعل نیز در این مراسم تأکید کرد که ملت‌های عرب بار دیگر درک کردند که مسئله نخست و اصلی آنها مسئله فلسطین است و قدس شریف در مرکز آن قرار دارد.
 
پیش از برگزاری این مراسم مجازی، شمار زیادی از مردم مراکش در شهرهای مختلف این کشور تظاهرات‌هایی در حمایت از گروه‌های مقاومت فلسطین و محکومیت تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی به راه انداختند و اقدامات این رژیم علیه مسجدالاقصی و قدس اشغالی را محکوم کردند.
انتهای پیام
captcha