الحشد الشعبی امنیت نوروزی مناطق کُردنشین عراق را تأمین می‌کند
کد خبر: 3960922
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴

الحشد الشعبی امنیت نوروزی مناطق کُردنشین عراق را تأمین می‌کند

سازمان الحشد الشعبی اعلام کرد که نیروهای این سازمان با فرارسیدن نوروز و آغاز سال نو کُردی برای حفاظت از مناطق کُردنشین در شرق استان دیالی عراق مستقر هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العهد، سازمان الحشد الشعبی به منظور کمک به تأمین امنیت مناطقی از استان دیالی که شاهد برپایی جشن‌های عید نوروز است، نیروهای خود را در شرق این استان منتشر کرد.

طالب الموسوی، فرمانده عملیات الحشد الشعبی در دیالی گفت: برادران کُرد از روز یکشنبه عید نوروز را جشن گرفته‌اند، از همین رو نیروهای ما طرحی را برای حفاظت از مناطقی که شاهد جشن عید نوروز است، به اجرا گذاشتند.

وی افزود: بخش اعظم نیروهای الحشد الشعبی هم اینک در مناطق اکثراً کُردنشین شامل خانقین، جلولاء، السعدیه تا مندلی در شرق دیالی مستقر هستند.

الموسوی افزود: فرماندهی عملیات الحشد الشعبی در دیالی پنج تیپ از نیروهای خود شامل تیپ 1، 22،23، 28 و 110 را برای حفاظت از برپاکنندگان جشن‌های نوروز و مناطق سکونت آنها در برابر هر گونه اختلال امنیتی مستقر کردند.

از بین شش استان عراقی هم مرز با جمهوری اسلامی ایران، دیالی تنها استانی است که از زمان سقوط رژیم صدام در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۲ (مه ۲۰۰۳ میلادی) تا امروز همواره شاهد بی‌ثباتی و ناامنی است.

گویی دست‌های پنهانی در کار است که می‌خواهند این استان شرقی همجوار با جمهوری اسلامی ایران همواره محلی برای فعالیت گروه‌های تروریستی یا نزاع‌های عشایری باقی بماند.

کارشناسان معتقدند آمریکایی‌ها، برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و تعدادی از جریان‌های سیاسی داخلی در ایجاد ناآرامی و تحریک تروریست‌ها و نزاع‌های داخلی در آن دست دارند.

صدها میلیون نفر در سراسر جهان در این هفته نوروز را جشن می‌گیرند که به عنوان سال نو فارسی و کُردی شناخته می‌شود.

انتهای پیام
captcha