دعوت مقامات عراقی از شیخ الازهر برای سفر به عراق
کد خبر: 3959197
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵

دعوت مقامات عراقی از شیخ الازهر برای سفر به عراق

نخست‌وزیر، رئیس مجلس و مدیر اداره اوقاف اهل سنت عراق امروز جمعه در بیانیه‌ای، از شیخ الازهر برای سفر به عراق رسماً دعوت به عمل آوردند.

به گزارش ایکنا به نقل از ناس نیوز، اداره اوقاف اهل سنت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیئتی از علمای اهل تسنن عراق به ریاست سعد کمبش، رئیس اداره اوقاف اهل سنت این کشور که به مصر سفر کرده‌اند، دیروز، پنجشنبه، با شیخ احمد الطیب، شیخ الازهر در مقر الازهر مصر دیدار کردند.
 
این سفر بر اساس اهداف و دیدگاه‌هایی است که محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق بر آن تأکید دارد و در جهت حمایت و تقویت روابط دوجانبه بین دو کشور عراق و مصر به شکل کلی و بین دیوان اوقاف اهل سنت عراق و الازهر به طور ویژه است.
 
این بیانیه افزود: در این دیدار به منظور اهمیت همکاری مشترک میان دو ملت عراق و مصر و تجدید گفتمان دینی میانه‌رو و نزدیک شدن دیدگاه‌های حامی ارزش‌های انسانی، اجتماعی و فرهنگی، هیئت اعزامی از عراق، سه دعوتنامه از سوی مقامات سیاسی و دینی عراق به شیخ الازهر برای سفر به این کشور ارائه کردند.
 
بر اساس این بیانیه، نخستین دعوتنامه از سوی مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر، دومین دعوتنامه از سوی محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان و سومین دعوتنامه از سوی دیوان اوقاف اهل سنت عراق ارائه شد که در آنها به دوستی و محبت رهبران و ملت عراق با الازهر شریف و شیخ الازهر اشاره شده است.
 
این بیانیه در پایان تأکید کرد: در پایان دیدار هیئت عراقی با شیخ الازهر، این هیئت یک جلد قرآن کریم نفیس، یک دست لباس عراقی و یک زره به عنوان یادبود و تشکر از الازهر برای تلاش‌های این مؤسسه در خدمت به مسائل مسلمانان، به شیخ الازهر اهدا کرد.
انتهای پیام
captcha