اظهار امیدواری فرستاده سازمان ملل برای خاتمه جنگ یمن در سال 2021
کد خبر: 3943765
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵

اظهار امیدواری فرستاده سازمان ملل برای خاتمه جنگ یمن در سال 2021

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن، اظهار امیدواری کرد طرف‌های درگیر در جنگ یمن، سال آینده میلادی به راه‌حلی سیاسی برای پایان درگیری دست یابند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، «مارتین گریفیتس»، نماینده سازمان ملل در امور یمن، امروز (یکشنبه) خواستار دستیابی به راه حلی برای خاتمه جنگ یمن در سال 2021 شد.

گریفیتس در مصاحبه‌ای با مجله آنلاین ملل متحد گفت: سال  2020 با ادامه خونریزی، آوارگی، سقوط اقتصادی و شیوع کووید 19، سال مصیبت‌بار دیگری برای یمنی‌ها بود.
 
وی افزود: سازمان ملل متحد میان طرف‌های درگیر در یمن میانجی‌گری کرده است تا  به توافقی دست یابند که طرفین جنگ را متوقف کنند، اقدامات لازم را برای آرامش در کشور و کاهش رنج  مردم انجام دهند و روند سیاسی را به سرعت از سر بگیرند.
 
نماینده سازمان ملل از دولت یمن و گروه انصارالله خواست تا بنشینند و درباره اختلافات خود گفت‌وگو کنند و در مورد راه‌حلی واقع‌بینانه به توافق برسند. وی ابراز امیدواری کرد که طرفین در سال 2021 در یک روند سیاسی فراگیر برای پایان دادن به درگیری شرکت کنند.
 
به گفته دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (OCHA)، از آغاز جنگ یمن در سال 2014  تاکنون، 233 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.
انتهای پیام
captcha