حضور ۱۰۹ زنجانی در مسابقات قرآن و عترت دانشگاه پیام‌نور
کد خبر: 3934509
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴

حضور ۱۰۹ زنجانی در مسابقات قرآن و عترت دانشگاه پیام‌نور

مدیر فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام‌نور استان زنجان از شرکت ۱۰۹ نفر از استان در بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: رقابت بخش آوایی در فضای مجازی در حال برگزاری است.

حضور 109 زنجانی در مسابقات قرآن و عترت دانشگاه پیام‌نوراصغر حاج‌علی اکبری، مدیر فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام‌نور استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام‌نور در بخش بانوان 20 آبان‌ماه برگزار شد و رقابت آقایان در روز 21 آبان‌ماه در بخش آوایی ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه 27 نفر از استان زنجان در بخش آوایی حضور دارند، بیان کرد: این مسابقات به روش آنلاین و غیرحضوری برگزار می‌شود به این صورت که از طرف دانشگاه با متسابقین ارتباط برخط برقرار می‌شود و داوطلبان به تلاوت قرآن می‌پردازند.

این مسئول ادامه داد: همچنین آزمون معارفی در رشته‌های آشنایی با احادیث اهل‌ بیت(ع)، آشنایی با سیره معصومین(ع)، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن کریم، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم و احكام، پرسمان معارفی و سبک زندگی اسلامی ایرانی نیز به شکل آنلاین در سایت http://quranst.pnu.ac.ir/ برگزار شد.

مدیر فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام‌نور استان زنجان با اشاره به اینکه این مسابقات در 6 بخش شامل آوایی، معارفی، پژوهشی، فناوری، هنری و ادبی پیش‌بینی دشه است، اظهار کرد: موضوعاتی همچون قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ  پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، دعا و مناجات‌خوانی و تواشيح  و هم خوانی قرآن کریم از رشته‌های بخش آوایی است.

این مسئول افزود: بخش پژوهشی شامل رشته‌های مقاله‌نویسی و تلخيص کتاب، بخش فناوری شامل رشته‌های تولید نرم‌افزار و تولید اپلیکشن، بخش هنری شامل رشته‌های خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، تذهیب، معرق و منبت، فیلم کوتاه و طراحی پوستر و بخش ادبی شامل رشته‌های شعر، داستان‌ و نمایش‌نامه‌نویسی است.

وی یادآور شد: شرکت‌کنندگان در رشته‌های پژوهشی، فناوری، هنری و ادبی آثار خود را در سایت http://quranst.pnu.ac.ir/ بارگذاری می‌کنند و با داوری آثار توسط دبیرخانه نتایج آن اوایل دی‌ماه مشخص می‌شود.

حاج‌علی‌اکبری ابراز کرد: 109 نفر ازاستان زنجان در رشته‌های مختلف بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور شرکت کردند و مرحله کشوری این مسابقات آذرماه برگزار خواهد شد و نفرات نخست هر رشته به مرحله کشوری راه می‌یابند و برندگان در اویل دی‌ماه در فضای مجازی شاهد اختتامیه این جشنواره خواهند بود.

انتهای پیام
captcha