تحلیل رفتار مردم در پیگیری انتخابات آمریکا؛ مسئولان آدرس اشتباه ندهند
کد خبر: 3933694
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۷
عباس مقتدایی بیان کرد:

تحلیل رفتار مردم در پیگیری انتخابات آمریکا؛ مسئولان آدرس اشتباه ندهند

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیگیری و حساسیت مردم ایران به تحولات بین‌المللی از جمله انتخابات آمریکا را نشانه رشد، بلوغ و آگاهی سیاسی دانست و اظهار کرد: در این میان دشمنان می‌خواهند این ویژگی مثبت جامعه ایران را یک امتیاز منفی تفسیر و آن را به مثابه ناامیدی مردم از اصلاح امور در داخل و جست‌وجوی راه حل مشکلات در خارج برجسته کنند.

عباس مقتدایی

عباس مقتدایی خوراسگانی، نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره تحلیل رفتار و کنش مردم ایران در پیگیری و حساسیت بالا درباره انتخابات آمریکا گفت: پیگیری مسائل و تحولات بین‌المللی بیان‌گر این واقعیت است که سطح آگاهی‌های مردم و حساسیت آن‌ها به مسائل سیاسی داخلی و بین‌المللی افزایش یافته و ملت ایران همان‌گونه که مسائل مربوط به آمریکا و انتخابات این کشور را دنبال می‌کند مسائل مربوط به مقاومت و تحولات منطقه‌ از جمله بیداری اسلامی را هم پیگیری می‌کند.

هوشیاری ملت ایران؛ نتیجه چهل سال در صحنه بودن

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: بنابراین اگر مردم ایران موضوعاتی مانند انتخابات آمریکا را پیگیری می‌کنند و تمایل زیادی برای دریافت آخرین اخبار و اطلاعات نشان می‌دهند، این امر را باید به حساب بلوغ و رشد سیاسی جامعه گذاشت.

وی یادآور شد: البته این پیگیری‌ها انگیزه‌ها، علل، زمینه‌ها و دلایل متعددی دارد اما واقعیت این است که امروز ملت ایران بیدارترین و هوشیارترین ملت جهان در ابعاد سیاسی است که این ثمره سال‌ها مقاومت در برابر رویکردهای نظام سلطه و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و در صحنه بودن است. تجارب چهل ساله به ملت ایران آموخته است که باید در برابر مسائل پیرامون خود حساسیت لازم را داشته باشد و نباید آگاهی سیاسی مردم و حساسیت جامعه به تحولات بین‌المللی را به منزله یک ویژگی منفی تلقی کرد.

هشدار به مسئولان؛ پیام اشتباه به جامعه ارسال نکنید

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در عین حال باید به مسئولان و مدیران کشور هشدار داد که موظفند آرمان‌های اساسی انقلاب اسلامی را پیگیری کنند و در این راه سند بنیانی و نقشه راه، قانون اساسی است که راه سلطه بیگانگان را بر کشور بسته است. لذا مسئولان کشور نباید به گونه‌ای سخن بگویند، عمل کنند یا پیامی را به افکار عمومی ارسال کنند تا این‌گونه القا شود که ریشه حل مشکلات در خارج از کشور است.

مقتدایی بیان کرد: همه مسئولان متفق‌القول باید بپذیریم که ریشه حل مشکلات در داخل است و ریشه نواقصی که در مسائل معیشتی و برنامه‌ریزی‌های درازمدت وجود دارد به طور عمده به ناکارآمدی و ضعف مدیریتی در بخشی از مدیران برمی‌گردد. پس نباید مسئولان بین مشکلات داخلی و تحولات خارجی پیوند بزنند و آدرس غلط و انحرافی به جامعه بدهند.   

تلاش دشمن برای القای ضعف در داخل برای حل مشکلات

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: مردم ایران همان‌گونه که برای تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی و سایر عرصه‌‌های دفاع از انقلاب اسلامی به طور وسیعی در صحنه حاضر شدند و در برخی انتخابات‌ها مشارکت گسترده بالای 70 درصد داشتند، براساس رشد، بلوغ و آگاهی سیاسی نیز مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله انتخابات آمریکا را پیگیری و تحلیل می‌کنند. پس نباید این مزیت را به امتیازی منفی تعبیر و تفسیر کرد.

مقتدایی ابراز کرد: البته دشمنان می‌خواهند اینگونه تبلیغ و القا کنند که این کنش مردم ایران منفی است و آن را به مثابه ناامیدی مردم از اصلاح امور در داخل و جست‌وجوی راه حل مشکلات در خارج تحلیل و برجسته کنند و بر این محور مانور رسانه‌ای و تبلیغاتی دهند.

وی در پایان اظهار کرد: جامعه ایران به واسطه داشتن افراد جوان و تحصیل‌کرده و گسترش روزافزون ارتباطات، ضروری می‌داند که از تحولات داخلی و خارجی، که بر ابعاد مختلف زندگی او تأثیر می‌گذارد، آگاه باشد و به تناسب اهمیت آن اتفاق حساسیت نشان دهد. لذا این کنش جامعه ایرانی را باید به منزله بخشی از فرایند رشد و آگاهی سیاسی مردم تلقی کرد.

انتهای پیام
captcha