دستگاه دیپلماسی دولت‌های اسلامی اهانت به پیامبر(ص) را پاسخ دهند
کد خبر: 3931832
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳

دستگاه دیپلماسی دولت‌های اسلامی اهانت به پیامبر(ص) را پاسخ دهند

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: انتظار می‌رود دولت‌ها و ملت‌های اسلامی اهانت دشمنان اسلام به ساحت مقدس نبی اکرم(ص) را را محکوم و روابط‌شان را با این دولت‌ها متناسب با مواضع خصمانه‌اش تنظیم کنند و در حوزه دیپلماسی نیز پاسخ این توهین‌ها را بدهند.

دستگاه دیپلماسی دولت‌های اسلامی اهانت به پیامبر(ص) را پاسخ دهندبه گزارش ایکنا از مازندران مازندران آیت‌الله محمد باقر لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران امروز هفتم آبان ماه در مراسم رونمایی از نرم افزار محراب و پوستر سی‌و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران و تجلیل از نخبگان قرآنی، گفت: نامگذاری هفته وحدت در سالروز میلاد آن حضرت طبق نقل اهل سنت و شیعیان اقدامی بسیار مناسب و حرکتی برای تقریب مذاهب یا ادیان است.

وی هتک حرمت و اقدامات توهین‌آمیز، حساب شده، با زیربنای سیاسی را نسبت به مقدسات ۲ میلیارد مسلمانان جهان محکوم کرد و افزود: با اینکه این یک اقدام شیطانی است، اما مشاهده می‌شود که برخی مقامات بلندپایه سیاسی که تا کنون پشت پرده این اقدامات شنیع را حمایت می‌کردند اکنون با صراحت با شعار آزادی، حمایت می‌کنند.
لائینی تصریح کرد: انتظار می‌رود دولت‌ها و ملت‌های اسلامی این اقدام دشمنان اسلام را محکوم و روابط‌شان را با این دولت‌ها متناسب با مواضع خصمانه‌اش تنظیم کنند و در حوزه دیپلماسی نیز پاسخ این توهین‌ها را بدهند.
وی در ادامه این مراسم، رویکرد آموزش و پرورش مازندران را در تشویق دانش‌آموزان به قرآن، عترت و نماز قابل تحسین دانست و افزود: این رویکرد منطبق بر اسناد طرح تحول بنیادی است. اگر چه برای دنیای سکولار که طرح ۲۰، ۳۰ را می‌نویسد چنین طرح‌هایی را ناگوار است و به دنبال حذف اینگونه طرح‌ها است.
نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: از همه دانش‌آموزان و معلمان که با شور و اشتیاق در این مسابقه خیر شرکت می‌کنند و از یکدیگر پیشی می‌گیرند تشکر می‌کنم.
وی از همکاری صدا و سیمای مازندران که در تجلیل از شهدای خانطومان همت کرد و در ماه مبارک رمضان از دانش‌آموزان برای اجرای اذان به صورت زنده به‌کارگیری کرد تشکر کرد.
لائینی گفت: ما در نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در بین دانش‌آموزان نیازمند تلاش بیشتر هستیم، اما ازآن مهم‌تر قرآنی ماندن و نمازخوان ماندن آنان بسیار مهم است چرا که جدایی اهل قرآن ازاین کلام الهی خطری بسیار جدی است.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش باید در ادامه فعالیت خود با دانشگاه همداستان باشند تا حجاب و عقاید این دانش‌آموزان در دانشگاه نیز محفوظ بماند.
قرآنیان در چارت تشکیلات اداری دیده شوند
امام جمعه ساری با تاکید بر اینکه ما باید برای این فعالان قرآنی ساختار اداری و معیشتی در آینده زندگی‌شان تعریف کنیم، اظهار کرد: باید در چارت تشکیلات اداری، جایی برای فعالان قرآنی که کمالاتی را به دست آوردن به وجود آوریم.
وی با بیان اینکه زیر ساخت به‌کارگیری فعالین قرآنی در بسیاری از کشور‌های اسلامی وجود دارد، افزود: باید محلی برای کار و معیشت فعالین قرآنی وجود داشته باشد تا رغبت و انگیزه برای رشد قرآنی پیدا کنیم.
امثال حججی‌ها نشان دادند رویکرد انقلاب عقیم نیست
لائینی تاکید کرد: دنیا امروز می‌بیند اسلام زایش منطقی خودش را ادامه می‌دهد و در نسل‌های دو، سه، و چهار و پنج انقلاب کسانی پیدا می‌شوند که روحیه پنجاه و هفتی و ایثار و شهادت طلبی دارند چرا که ظهور امثال حججی‌ها که انقلاب را ندیدند نشان می‌دهد رویکرد انقلاب، عقیم نیست بلکه زایش دارد.

وی با تاکید بر اینکه قرآنیان برای اینکه محفوظ باشند باید به نماز اول وقت اهمیت بدهند، افزود: امیدوارم بستر رویکرد قرآنی، نماز و اهل بیت عترت در همه جای کشور و همه نهاد‌ها از جمله آموزش و پرورش بیشتر رشد کند.

انتهای پیام
captcha