انعقاد تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی جهاد دانشگاهی و شیلات مازندران
کد خبر: 3928093
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی جهاد دانشگاهی و شیلات مازندران

در نشست رئیس جهاد دانشگاهی با مدیرکل شیلات مازندران، تفاهم‌نامه علمی، پژوهشی، فناوری و آموزشی در بابلسر منعقد شد.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی جهاد دانشگاهی و شیلات مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران به نقل از  روابط عمومی جهاد دانشگاهی مازندران محمدرضا شافعیان رئیس جهاددانشگاهی مازندران دیروز ۱۶ مهرماه در نشستی با حسن اسحاقی مدیرکل شیلات مازندران که در اداره کل شیلات در بابلسر برگزار شد ضمن تسلیت اربعین حسینی، اظهار کرد: در جهاد دانشگاهی مازندران با به‌کارگیری نیرو‌های متخصص و مجرب در پی انجام فعالیت‌هایی با بهره‌وری بالا و در راستای توسعه استان هستیم.

وی افزود: جهاد دانشگاهی مازندران دارای ۴۰ هکتار آب‌بندان در قطعات مختلف بوده که این مجموعه ظرفیتی مهم برای اجرای طرح‌های مشترک پژوهشی با شیلات استان مازندران است.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با بیان اینکه در حال پرورش ماهیان گرمابی در آب‌بندان‌های چپکرود، هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر به دنبال تغییر وضع موجود هستیم و برای رسیدن به این هدف از نیرو‌های متخصص این نهاد خواسته شده بر اساس قابلیت‌ها و توانمندی‌های خود به دور از روزمرگی، کاری ماندگار برای توسعه استان در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های پژوهشی پرورش بچه ماهیان خاویاری با تغذیه ریز جلبک‌های تولیدی این نهاد، افزود: اجرای آزمایشی این طرح بر روی ماهیان خاویاری منجر به کاهش چشمگیر تلفات بچه ماهیان شده و در نظر داریم این طرح را در بخش ماهیان قزل آلا نیز اجرا کنیم.

بهره‌گیری از ظرفیت جهاد دانشگاهی در تولید ماهی قزل آلا

در ادامه حسن اسحاقی مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به اینکه نقش جهاد دانشگاهی در توسعه این استان به ویژه مسائل شیلاتی مهم و اثرگذار است، گفت: اداره کل شیلات به دنبال انجام فعالیت‌های علمی بوده و در این زمینه با سازمان‌های مختلف آماده همکاری است.

وی با بیان اینکه اداره کل شیلات آمادگی دارد تا در کنار شش مزرعه‌ای که به عنوان پایلوت تولید ماهی قزل‌آلا در مازندران در حال فعالیت هستند از ظرفیت جهاد دانشگاهی نیز به عنوان هفتمین مزرعه بهره بگیرد، اظهار کرد: توجه به مباحث شیلاتی در توسعه مازندران یکی از کلیدی‌ترین اصول است که باید به آن به صورت ویژه توجه شود.

بر اساس این گزارش در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی، فناوری و آموزشی میان جهاد دانشگاهی و اداره کل شیلات مازندران با در نظر گرفتن تمامی امکانات طرفین شامل دانش فنی موجود، منابع مالی و فیزیکی، اطلاعات داده و منابع انسانی منعقد شد.

در این تفاهم‌نامه دو طرف بر روی محور‌های همچون به اشتراک‌گذاری توانمندی‌ها، همکاری مشترک در انجام پروژه‌های کاربردی در زمینه ریزجلبک‌ها با هدف بازماندگی لارو و بچه ماهی خاویاری، انجام تحقیقات کاربردی با اهداف توسعه آبزی پروری و ارتقای بهره وری مزارع آبزی‌پروری، ارائه خدمات مشاوره‌ای علمی پژوهشی و انجام خدمات تخصصی در زمینه‌های مختلف به توافق رسیدند.

انتهای پیام
captcha