آغاز داوری مسابقات مدیحه‌سرایی و دعاخوانی / رقابت 12 گروه و 404 دعاخوان
کد خبر: 3925570
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳

آغاز داوری مسابقات مدیحه‌سرایی و دعاخوانی / رقابت 12 گروه و 404 دعاخوان

داوری مرحله مقدماتی چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن در دو رشته مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی و دعاخوانی از صبح امروز آغاز شده و به مدت سه روز در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه خواهد داشت.

آغاز داوری مسابقات تواشیح و دعاخوانی / رقابت 12 گروه تواشیح و 404 دعاخوان

به گزارش ایکنا، داوری مرحله مقدماتی چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در دو رشته مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی و دعاخوانی از صبح امروز، ششم مهرماه آغاز شده و تا هشتم این ماه ادامه دارد.

داوری این مسابقات که به صورت ارسال اثر (فایل تصویری اجرا) بوده است، متمرکز و در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه انجام می‌شود.

برگزیدگان این مرحله به مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن که آبان‌ماه سال جاری به صورت مجازی برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.

در داوری آثار رشته مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی که امروز انجام می‌شود، آثار 12 گروه از هفت استان بررسی خواهد شد. استان‌های اصفهان، مازندران، آذربایجان شرقی، تهران، مرکزی و خراسان رضوی هر کدام یک اثر و استان‌های خوزستان و یزد نیز هر کدام سه اثر برای حضور در این مرحله از مسابقات ارسال کرده‌اند.

داوری 404 اثر دعاخوانی

در رشته دعاخوانی که در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود، نیز مجموعاً 404 اثر ارسال شده است که سهم بخش آقایان 229 و بخش بانوان نیز 175 اثر بوده است.

در بخش آقایان استان خراسان رضوی با 45 اثر بیشترین مشارکت را در مسابقات داشته است. در این رشته استان‌های آذربایجان شرقی، بوشهر و سیستان و بلوچستان هیچ اثری ارسال نکرده‌اند تا به این ترتیب هیچ شرکت‌کننده‌ای در مرحله مقدماتی مسابقات نیز نداشته باشند.

در بخش بانوان نیز استان اصفهان با 22 اثر بیشترین مشارکت و استان‌های ایلام، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان و لرستان بدون ارسال هیچ اثری، مشارکتی نداشته‌اند.

داوری رشته دعاخوانی در روزهای هفتم و هشتم مهرماه در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه انجام می‌شود.

یادآور می‌شود، ضبط این آثار در حاشیه مرحله استانی چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن کریم در ادارات اوقاف و امور خیریه استان‌ها صورت گرفته است.

مرحله کشوری چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم آبان‌ماه امسال و در ایام ولادت پیامبر اسلام(ص) به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha