امر به معروف و نهی از منکر؛ بزرگترین درس مکتب امام حسین(ع)
کد خبر: 3918000
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
امام جمعه گله‌دار بیان کرد:

امر به معروف و نهی از منکر؛ بزرگترین درس مکتب امام حسین(ع)

حجت‌الاسلام‌والمسلمين محمد گنجی بیان کرد: بزرگترین درسی که از مکتب امام حسین(ع) و عاشورا می‌گیریم، درس امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با سلطان ستمگر است؛ همان‌طور که می‌بینیم امام حسین(ع) در مسیر این واجب دینی تا مرز شهادت پیش رفتند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمين محمد گنجی، امام جمعه گله‌دار، 31 مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این منطقه که در مسجد جامع المهدی(عج) برگزار شد با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، بیان کرد: مسئله امر به معروف و نهی از منکر در قرآن کریم و بسیاری از روایات ما مورد تأکید است تا جایی که طبق آنچه در قرآن کریم آمده است، امر به معروف و نهی از منکر، زمینه‌ساز رحمت خداوند متعال و باعث می‌شود‌ تا انسان در زمره صالحین و مؤمنان قرار بگیرد. از دیدگاه قرآن کریم بهترین امت، امتی که امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهد و حضرت سیدالشهدا(ع) نیز به‌ خاطر همین مهم قیام کردند.

وی اظهار کرد: بزرگترین درسی که از مکتب امام حسین(ع) و عاشورا می‌گیریم، درس امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با سلطان ستمگر است؛ همان‌طور که می‌بینیم امام حسین(ع) در مسیر این واجب دینی تا مرز شهادت پیش رفتند.

امام جمعه گله‌دار با اشاره به آغاز هفته دولت، گفت: توقع داریم دولت‌مردان توجه بیشتری به مناطقی چون گله‌دار، اسیر و فال که مردمان ولایتمداری را در خود جای داده است، داشته باشند. ضعف عملکرد دولت‌مردان در منطقه گله‌دار جای گلایه از مسئولان دارد و از تمام مسئولان خواستار هستیم در مورد عملکرد خود توضیحاتی به مردم شریف حوزه خودشان بدهند.

وی در ادامه به تشریح رویداد‌های جهانی از جمله شکست سنگین آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و مخالفت جامعه جهانی با تمدید تحریم‌‌های تسلیحاتی ایران که در نتیجه افول آمریکاست و توافق اشتباه امارات متحده عربی و رژیم غاصب صهیونیستی پرداخت.

حجت‌الاسلام‌ گنجی در پایان سخنان خود با قدردانی از مبلّغان، مداحان حسینی، نیروهای انتظامی، کادر بهداشتی و درمانی منطقه و عزاداران حسینی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، تأکید کرد: امروزه مهم‌ترین امر به معروف برای ما، توصیه به رعایت مسائل بهداشتی جهت جلوگیری از ویروس کرونا است.
 

عباس ستایش‌گو
انتهای پیام
captcha