العامری خطاب به گروه مذاکره‌کننده عراقی: امید ملت عراق را ناامید نکنید
کد خبر: 3904285
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹

العامری خطاب به گروه مذاکره‌کننده عراقی: امید ملت عراق را ناامید نکنید

رئیس ائتلاف الفتح عراق در نامه‌ای به گروه مذاکره‌کننده عراقی تأکید کرد: امید ملت عراق را ناامید نکنید در غیر این صورت، مسئولیت عواقب کار خود را باید بپذیرید.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «السومریه نیوز»، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق، شامگاه چهارشنبه، 21 خردادماه، در نامه به گروه عراقی مذاکره‌کننده با آمریکا نوشت: ما دستان شما را می‌فشاریم. شما وظیفه مقدسی در این گفت‌وگوی استراتژیک بسیار مهم بر عهده دارید و چشم همه ملت عراق به شما دوخته شده است. ما به شما کاملا اطمینان داریم همانطور که به مبارزان عراقی که پیروزی‌های بزرگی در برابر تروریست‌های داعش به دست آوردند، اطمینان داشتیم.
 
العامری در ادامه افزود: به هیئت مذاکره‌کننده عراقی تأکید می‌کنیم که مصوبه 5 ژانویه 2020 پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای خارجی از عراق و تحقق کامل حاکمیت ملی این کشور را نصب‌العین خود قرار دهید. امید همه ما به شماست پس امید ملت عراق را که برای خروج نیروهای بیگانه از کشورشان تظاهرات میلیونی به راه انداختند، ناامید نکنید.
 
رئیس ائتلاف الفتح عراق در نامه خود با اشاره به اینکه هیئت مذاکره‌کننده در مرحله تاریخی مهمی قرار دارد، گفت که ایجاد توافق راهبردی بر پایه قانون اساسی عراق و در جهت خدمت به این کشور «امری مطلوب» است.
 
وی همچنین هشدار داد که هرگونه سستی و تعلل در این مذاکرات لکه ننگی در تاریخ مذاکرات عراق خواهد بود و شما باید مسئولیت عواقب آن را متحمل شوید.
 
العامری در پایان خطاب به گروه مذاکره‌کننده گفت که بر خدا توکل کنید، ملت نیز با شما هستند و نگاه شهدا برای اعلام خبر خوش پایان مأموریت نیروهای ائتلاف بین‌المللی و مشخص کردن زمان خروج این نیروها از عراق به شما دوخته شده است.
 
گفتنی است، گفت‌و‌گو بین گروه مذاکره‌کننده عراق و آمریکا قرار است امروز، پنجشنبه، 22 خردادماه به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شود.
 
 
انتهای پیام
captcha