هشدار رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان درباره بروز فتنه‌های مذهبی
کد خبر: 3903326
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱

هشدار رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان درباره بروز فتنه‌های مذهبی

آیت‌الله شیخ «عبدالامیر قبلان»، رئیس مجلس اسلامی شیعیان لبنان، اهانت به نمادهای دینی را محکوم کرد و درباره بروز فتنه‌های مذهبی در این کشور هشدار داد.

هشدار رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان نسبت به بروز فتنه‌های مذهبیبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العهد، آیت‌الله شیخ «عبدالامیر قبلان»، رئیس مجلس اسلامی شیعیان لبنان، با صدور بیانیه‎ای تلاش‌های مشکوک برای ایجاد فتنه‌های مذهبی میان شهروندان لبنانی و هدف قرار دادن وحدت ملی و اسلامی آنها را نیرنگ دشمنان دین و در راستای تحقق اهداف سیاسی همسو با رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

وی در این بیانیه ضمن محکوم کردن اهانت به هرگونه نماد دینی، تصریح کرد: ما هرگونه ناسزا، اهانت و توهین به نمادهای دینی تمام مذاهب و طوایف به ویژه ام‌المؤمنین، عایشه، را رد می‎کنیم و این اهانت در همه سطوح اخلاقی و دینی محکوم است.

شیخ قبلان با تأکید بر اینکه آموزه‌های دینی اهل بیت(ع) ما را به مقابله با فتنه، احترام به همه نمادها و مقامات دینی و عدم اهانت به آنها با لعن و ناسزا فرامی‌خواند، به مؤمنان و لبنانی‌ها هشدار داد که از  حرکت به دنبال دعوت‎های فتنه‌انگیز پرهیز کنند و خود را به عقل، حکمت و مقابله با سخنانی که هدف آن ایجاد اختلاف‌های قومی و مذهبی است زینت دهند.

بنا بر اعلام رسانه‌ها، در جریان درگیری روز گذشته میان شماری از تظاهرات‌کنندگان لبنان برخی افراد شعارهای هنجارشکنانه فرقه‌ای و مذهبی سر دادند.

لبنان از ۱۷ اکتبر گذشته شاهد اعتراض‌های مردمی و سردادن شعارهای سیاسی و اقتصادی است که خواهان برکناری مقام‌های سیاسی هستند و این افراد را به فساد و بی‌کفایتی متهم می‌کنند.

انتهای پیام
captcha