از افزایش کرونا در کشورهای اوراسیا تا تبدیل پارلمان اروپا به مرکز غربالگری
کد خبر: 3898738
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
نوآمدهای کرونا در جهان؛

از افزایش کرونا در کشورهای اوراسیا تا تبدیل پارلمان اروپا به مرکز غربالگری

با افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید ـ 19، پارلمان اروپا تبدیل به مرکز غربالگری شد. همچنین در ادامه شیوع این بیماری،‌ کرونا در کشورهای اوراسیا با افزایش روبه‌رو شده است.

به گزارش ایکنا؛ بیش از چهار میلیون و 262 هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کووید ـ 19 مبتلا شده‌اند. از این میان 291 هزار و 961 نفر نیز جان خود را از دست دادند. آمریکا با بیش از یک میلیون مبتلا،‌ همچنان در صدر این لیست جای دارد.

پارلمان اروپا مرکز غربالگری کرونا شد

دیوید ساسولی، رئیس ایتالیایی پارلمان اروپا، اوایل ماه آوریل گذشته پیشنهاد کرد که با تعطیلی جلسات ماهانه پارلمان، ساختمان بزرگ استراسبورگ در اختیار برنامه مبارزه با شیوع ویروس کرونا گذاشته شود.

افراد با در دست داشتن توصیه‌نامه پزشک و تعیین قرار قبلی از پای پرچم‌های 27 کشور عضو اتحادیه اروپا می‌گذرند و اجازه ورود به ساختمان پارلمان را پیدا می‌کنند، سپس ظرف چند دقیقه آزمایش می‌دهند و می‌روند. نتیجه آزمایش ظرف ۲۴ ساعت برای پزشک عمومی آنها ارسال می‌شود.

از افزایش کرونا در کشورهای اوراسیا تا تبدیل پارلمان اروپا به مرکز غربالگری

طرح جمهوری‌خواهان آمریکایی برای تحریم چین

گروهی از اعضای جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا طرحی را ارائه کردند که براساس آن رئیس جمهوری این کشور امکان وضع تحریم علیه چین در صورت عدم پاسخگویی پکن درباره شیوع ویروس جدید کرونا را خواهد داشت.

این طرح که «قانون پاسخگویی برای کووید ۱۹» نام دارد به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده ۶۰ روز فرصت می‌دهد که به کنگره اطمینان دهد تا چین «توضیحات کامل» درباره شیوع ویروس جدید کرونا را ارائه کرده است.

سناتورهای جمهوری‌خواه به طور خاص خواستار همکاری چین با تمام تحقیق‌هایی شده‌اند که آمریکا، متحدانش یا نهادهای وابسته به سازمان ملل از جمله سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع بیماری همه‌گیر «کووید ۱۹» انجام خواهند داد.

جیم اینهاف، سناتور جمهوری‌خواه ایالت اکلاهما که یکی از طراحان این طرح است درباره هدف از ارائه آن گفت: حزب کمونیست چین باید برای نقش مصیبت‌باری که در همه‌گیری کرونا در سطح جهان داشته است حساب پس بدهد.

از افزایش کرونا در کشورهای اوراسیا تا تبدیل پارلمان اروپا به مرکز غربالگری

آمار 12 هزار نفری قربانیان در برزیل

وزارت بهداشت برزیل طی بیانیه‌ای اعلام کرد که آمار قربانیان ویروس جدید کرونا (کووید-19) در این کشور با مرگ 808 نفر دیگر طی 24 ساعت گذشته به 12 هزار و 461 نفر رسیده است.

براساس این بیانیه، تعداد بیماران کووید-19 در این کشور نیز به 178 هزار و 214 نفر افزایش یافته است. برزیل با آمار بیش از 178 هزار مورد ابتلا به کووید-19 هفتمین کشور دارای بیشترین افراد مبتلا به کرونا در جهان محسوب می‌شود.

از افزایش کرونا در کشورهای اوراسیا تا تبدیل پارلمان اروپا به مرکز غربالگری

ثبت موارد جدید ابتلا به کرونا در چین

کمیسیون ملی بهداشت چین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته 7 مورد جدید ابتلا به ویروس کووید-19 در این کشور ثبت شده است.

براساس اعلام این کمیسیون، شش نفر از بیماران در استان جیلین واقع در شمال شرقی این کشور و یک نفر دیگر نیز در شهر شانگهای به کرونا گرفتار شده‌اند. در این بیانیه، همچنین آمده است که مداوای 104 نفر از بیماران در سراسر چین همچنان ادامه دارد.

آمار بهبودیافتگان کرونا در ترکیه

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت ترکیه، طی یک روز اخیر 3 هزار و 109 مبتلا به ویروس کووید-19 از بیمارستان ترخیص شدند و در مجموع 98 هزار و 889 نفر بهبود یافتند.

همچنین آمار مبتلایان کرونا در ترکیه با شناسایی هزار و 704 مورد جدید به 141 هزار و 475 نفر رسید. از این تعداد، هزار و 045 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و در مجموع 576 بیمار نیز به دستگاه تنفسی وصل هستند.

از سوی دیگر با جان باختن 53 نفر دیگر طی 24 ساعت گذشته، آمار قربانیان کرونا در کشور به سه هزار و 894 نفر رسید. همچنین در مجموع یک میلیون و 440 هزار و 671 نفر در ترکیه غربالگری کرونا شده‌اند.

از افزایش کرونا در کشورهای اوراسیا تا تبدیل پارلمان اروپا به مرکز غربالگری

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه در توئیتر خود نوشت: میزان افزایش تعداد موارد جدید قابل پیش‌بینی است. 70 درصد از بیماران مبتلا بهبود یافته‌اند. روند کاهش بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه ادامه دارد. ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی نقطه قوت ما در مقابل این ویروس است. در اماکن شلوغ ریسک وجود دارد و باید از این گونه مکان‌ها دوری کنیم.

مبتلایان به کووید-19 در افغانستان

وزارت بهداشت افغانستان امروز، 24 اردیبهشت (13 مه) به رسانه‌ها اعلام کرد: طی 24 ساعت گذشته با شناسایی 259 مورد جدید ابتلا به ویروس جدید کرونا (کووید-19) در کشور، آمار کل مبتلایان به پنج هزار و 226 نفر افزایش یافت.

بر این اساس، تاکنون 132 نفر نیز بر اثر کرونا در افغانستان جان خود را از دست داده و 652 بیمار نیز بهبود یافته‌اند. شهر کابل، پایتخت افغانستان با بیشترین آمار ابتلا به ویروس کرونا در صدر استان‌های این کشور قرار دارد. استان‌های هرات و کندهار نیز به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

از افزایش کرونا در کشورهای اوراسیا تا تبدیل پارلمان اروپا به مرکز غربالگری

کرونا در کشورهای اوراسیا افزایش یافت

آمار قربانیان و مبتلایان به ویروس کووید-19 در کشورهای روسیه، بلاروس، مولداوی، قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان و آذربایجان در حال افزایش است.

روسیه

کمیته عملیاتی مبارزه با ویروس کرونا در فدراسیون روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: آمار افراد مبتلا به کرونا در کشورمان به 232 هزارو 243 نفر و آمار قربانیان نیز به 2116 نفر رسیده است. همچنین 43 هزار و 512 بیمار دیگر هم بهبود یافته‌اند.

بلاروس

وزارت بهداشت بلاروس اعلام کرد با شناسایی 967 مورد جدید تعداد مبتلایان کووید-19 به 24 هزار و 873 نفر، آمار قربانیان این بیماری نیز در این کشور به 142 نفر افزایش یافته است. همچنین تاکنون 284 هزار و 445 آزمایش کرونا در این کشور انجام شده است. آمار بهبودیافتگان این ویروس نیز به شش هزار و 974 رسیده است.

از افزایش کرونا در کشورهای اوراسیا تا تبدیل پارلمان اروپا به مرکز غربالگری

مولداوی

وزارت بهداشت مولداوی اعلام کرد: تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونای جدید (کووید-19) با شناسایی 159 مورد جدید به 5 هزار و 154 نفر افزایش یافت. این وزارتخانه آمار بهبودیافتگان را 2069 نفر و قربانیان کرونا را در مجموع 182 نفر اعلام کرد.

جمهوری آذربایجان

براساس آمار وزارت بهداشت جمهوری آذربایجان، با شناسایی 104 مورد جدید، تعداد مبتلایان کووید-19 در این کشور به 2693 نفر رسیده است. آمار بهبودیافتگان به 1735 نفر و تعداد قربانیان این بیماری نیز به 33 نفر رسیده است.

تاجیکستان

وزارت بهداشت تاجیکستان اعلام کرد: با شناسایی 68 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا (کوویدـ19) طی 24 ساعت گذشته، آمار مبتلایان به 729 نفر افزایش یافت. آمار قربانیان این بیماری نیز با فوت 2 نفر دیگر به 23 نفر رسیده است.

ازبکستان

وزارت بهداشت ازبکستان در آخرین گزارش خود اعلام کرد: 10 مورد جدید امروز شناسایی شده و تعداد مبتلایان به کووید-19 در کشور به 2519 نفر رسیده است. شمار بهبود یافتگان به 1996 نفر و تعداد قربانیان این ویروس نیز به 10 نفر رسیده است. همچنین تاکنون 390 هزار آزمایش کرونا در این کشور انجام شده است.

قزاقستان

براساس آمار اخیر وزارت بهداشت قزاقستان، با شناسایی 21 مورد جدید، تعداد مبتلایان به کووید-19 در این کشور به 5279 نفر رسیده است. آمار بهبود یافتگان هم به 2108 نفر رسیده است.

تهیه و تنظیم: آزاده غلامی

انتهای پیام
captcha