علل تشکیل زودهنگام مجمع عمومی اتحادیه مدغم / نیمه خرداد؛ زمان پیشنهادی
کد خبر: 3897021
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹

علل تشکیل زودهنگام مجمع عمومی اتحادیه مدغم / نیمه خرداد؛ زمان پیشنهادی

زمان پیشنهادی برای تشکیل مجمع عمومی اتحادیه قرآنی کشور(مدغم) با حضور اکثریت اعضای دو اتحادیه اعلام شد. البته برپایی آن منوط به عادی شدن شرایط کشور و رفع مانع از تشکیل جلسات عمومی است.

به گزارش ایکنا، در ارتباطات روزمره با مدیرعاملان اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی استان‌ها برای دریافت آخرین رویداد‌ها از ارسال نامه‌ای به استان‌ها از سوی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور مطلع شدیم، نامه‌ای که از برگزاری زودرس انتخابات مجمع عمومی اتحادیه کشوری(اتحادیه مدغم) حکایت داشت. البته در نامه مذکور به صورت پیش‌فرض تاریخ 15 و 16 خرداد سال جاری پیشنهاد شده، اما همه چیز بستگی به شرایط کرونایی کشور دارد.


بیشتر بخوانید:


چرایی برگزاری این مجمع را از مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور جویا شدیم. رحیم قربانی گفت: در بیانیه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی سه ماه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مهلت داده شد تا روند ادغام را به پایان برساند.

ارسالی///همدلی و تفاهم برای برگزاری مجمع عمومی مشترک اتحادیه مدغم/ نیمه خرداد؛ زمان پیشنهادیوی با اشاره به اینکه در این بیانیه تصریح شده که «مسئولیت قانونی اجرای مصوبه ادغام و تعیین فرآیندهای حقوقی و نظارت بر تحقق آن برعهده هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت ارشاد است»، ادامه داد: این وزارت‌خانه نیز با تأخیر، پیگیری‌ها را آغاز کرد و جلسات متعدد اعم از کمیته‌های چهار و هشت نفره شکل گرفت و سرانجام، کمیته‌ای 16 نفره متشکل از هشت نفر از سوی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت و هشت نفر از سوی اتحادیه قرآن و عترت کشور و دو نفر هم ناظر از سوی هیئت مذکور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تسریع در به سرانجام رساندن ادغام دو اتحادیه کشوری تشکیل شد.

قربانی اضافه کرد: در ابتدا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابلاغیه را صادر و اتحادیه‌های مدغم قرآنی استان‌ها را به رسمیت شناخت و مقرر شد که انتخابات زودهنگام اتحادیه کشوری نیز انجام شود. سپس، اصلاحات مورد نیاز اساسنامه اتحادیه مدغم قرآنی(مصوب در شورای توسعه فرهنگ قرآنی) با چند جلسه انجام شد. البته اساسنامه باید در مجمع عمومی مشترک تأیید شود.

وی با اشاره به حضور 600 نفر در این مجمع، اظهار کرد: مجمع پیش رو، بررسی اساسنامه اتحادیه مدغم و هم اجرای انتخابات زودهنگام را خواهد داشت تا اعضای هیئت مدیره اتحادیه مدغم انتخاب شوند. اعضای هیئت مدیره جدید، طی یک‌سال روند برگزاری اتحادیه‌های استانی را نیز پیش خواهند برد، چراکه مهلت اتحادیه‌های مدغم استانی رو به پایان است و آغاز دور بعدی فعالیت اتحادیه‌های مدغم استانی براساس نظر هیئت‌مدیره جدید است.

گزارش ایکنا حاکی است که 300 نفر از سوی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور و 300 نفر نیز از سوی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور برای حضور در مجمع عمومی (با اولویت برگزاری در تاریخ پیش‌بینی شده) معرفی می‌شوند، اما اگر در آن زمان به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، امکان برگزاری فراهم نباشد، در اولین فرصتی که ستاد ملی کرونا برگزاری مجامع را بلامانع بداند، مجمع تشکیل خواهد شد.

علل تشکیل زودهنگام مجمع عمومی اتحادیه مدغم / نیمه خرداد؛ زمان پیشنهادی

انتهای پیام
captcha