حماسه دوم اسفندماه؛ دشمن‌شکن‌تر از ۲۲ بهمن
کد خبر: 3880029
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸

حماسه دوم اسفندماه؛ دشمن‌شکن‌تر از ۲۲ بهمن

نماینده ولی فقیه در مازندران، گفت: ملت ایران در یوم‌الله دوم اسفندماه، حماسه به یادماندنی و دشمن‌شکن را بهتر از ۲۲ بهمن خلق کنند.

حماسه دوم اسفندماه؛ دشمن‌شکن‌تر از ۲۲ بهمنبه گزارش ایکنا از مازندران حجت‌الاسلام محمدباقر لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز ۳۰ بهمن‌ماه در نشست کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش پرورش مازندران که در ساری برگزار شد، ضمن تشکر از حضور مردم در ۲۲ بهمن در دهه فجر، گفت: امیدواریم ملت ایران در یوم‌الله دوم اسفندماه، حماسه به یادماندنی و دشمن‌شکن را بهتر از ۲۲ بهمن خلق کنند.
وی با اشاره به نقش حوزه علمیه در مدارس، افزود: بهترین فعالیت برای حوزویان در آموزش و پرورش است و همواره پیگیر حضور دانش‌آموزان در نمازجمعه بودیم و هستیم.
نماینده ولی فقیه در مازندران، با قدردانی از روحانیون فعال در آموزش و پرورش، اظهار کرد: باید در نشست‌های دو ماه یکبار کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش پرورش مازندران، مشکلات پیش پای این همکاری‌ها مطرح و بررسی شود.
وی افزود: سیاست راهبردی در آینده این است که در فضای مقدس آموزش و پرورش، ریل دو خطی داریم که یک خط آن اصلاح و خط دیگر آن مبارزه با چالش‌ها است. همه کسانی که مشغول فعالیت هستند باید مواظب باشند که زحمات اصلاح‌گران را فاسدین از بین نبرند.
لائینی با بیان اینکه اکنون زمان نام‌نویسی حوزه‌های علمیه است، بیان کرد: لازم است اطلاع رسانی درست برای آگاهی دانش‌آموزان برای آشنایی و حضور در حوزه علمیه انجام شود.
در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام حسین درودی، معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، گفت: کمیته استانی همکاری‌های این دو نهاد با ریاست نماینده ولی فقیه در استان‌ها تشکیل می‌شود و بر اساس این ابلاغ تلاش برای عملیاتی کردن سند تحول بنیادین در راس برنامه‌های این کمیته قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه، کمیته‌های استانی همکاری‌های دو نهاد آموزش و پرورش و حوزه علمیه با هدف استفاده بیشتر از ظرفیت‌های این دو نهاد تشکیل می‌شود، افزود: بر اساس این ابلاغ تلاش برای عملیاتی کردن سند تحول بنیادین در راس برنامه‌های این کمیته قرار می‌گیرد.
درودی با بیان اینکه، این کمیته موظف است جلسات منظمی را هر دو ماه یکبار با اعضای خود که متشکل از تمامی دستگاه‌های تربیتی و فرهنگی استان است، برگزار کند، گفت: کمیته استانی همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، با هدف پیگیری بحث تعلیم و تربیت در مدارس و فرهنگ‌سازی در راستای اجرای فرهنگ غنی قرآن و عترت و زندگی اهل بیت(ع) در جامعه ایجاد شدند تا با برنامه‌ریزی مناسب اقدامات اثرگذار در این زمینه‌ها داشته باشند.
وی تاثیرات مثبت کمیته همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش را حضور روحانیت متخصص و آموزش دیده در آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: دوره‌های توانمند‌سازی طلاب فعال در آموزش و پرورش توسط این کمیته برگزار می‌شود و طلاب بر اساس آموزش‌هایی که می‌بینند برای فعالیت‌های مختلف در مدارس و در آموزش و پرورش سطح‌بندی می‌شوند.
معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، یکی دیگر از دستاورد‌های این ستاد را ایجاد بستر مناسب برای طی کردن طلبه وظیفه در آموزش و پرورش خواند و افزود: این ستاد به طلاب علاقه‌مند به خدمت در آموزش و پرورش این امکان را می‌دهد تا خدمت وظیفه خود را در این محیط بگذرانند.
وی افزود: بحث تربیتی معلمان با ایجاد فضای مناسب برای حضور طلاب، تکمیل‌کننده بحث تربیتی معلمان است.
درودی گفت: کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با ورود به مهد کودک در صدد هستند تا تربیت نونهالان را از سنین پائین آغاز کنند.

در ادامه حجت‌الاسلام ابوترابی، رئیس حوزه علمیه مازندران درباره طرح روشنا و عملکرد این حوره علمیه نکاتی را بیان کرد.
به گزارش ایکنا در این نشست حجت‌الاسلام درودی حکم حجت‌الاسلام لائینی را به عنوان ریاست کمیته همکاری حوزه علمیه با آموزش و پرورش استان مازندران را با امضای وزیر آموزش و پرورش و رئیس حوزه‌های علمیه کشور، تقدیم وی کرد.

انتهای پیام
captcha