اعلام آمادگی نماینده ولی فقیه در مازندران برای رفع موانع علمی حرکت نخبگان
کد خبر: 3879441
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶

اعلام آمادگی نماینده ولی فقیه در مازندران برای رفع موانع علمی حرکت نخبگان

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: همان تشویق‌هایی را که رهبری نظام برای تولید علم دارند، نمایندگی ولایت فقیه در مازندران نیز به قدر وسع خود در استان انجام خواهد داد و اکنون بهترین کمک دفتر نمایندگی، ولی فقیه، برای جوانان علمی برداشتن موانع در این مسیر است.

فساد؛ عامل اصلی بهره‌مند نشدن جامعه از علومبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام محمد باقر لائینی، نماینده، ولی فقیه در مازندران، امروز ۲۸ بهمن ماه در اختتامیه رویداد استارت آپ کشاورزی و منابع طبیعی مازندران که در ساری برگزار شد، با قرائت چند بند از بیانیه گام دوم انقلاب، به احساس مسئولیت بیشتر نسبت به انقلاب و شهدای علمی و هسته‌ای که جهاد علمی کردند، اشاره کرد و گفت: ما در کشور علاوه بر جهاد نظامی به جهاد‌های علمی، فرهنگی که با قوت آغاز شده نیاز داریم.
وی با بیان اینکه، جهاد فقط جهاد نظامی نیست، افزود: جهاد نظامی ارزشمند است و اگر شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدایی همچون شهید سپهبد سلیمانی و شهید سردار ابومهدی و همرزمانشان نبودند امروز فضای امنی برای تحقیق و پژوهش در کشور ایجاد نمی‌شد.
لائینی با اشاره به آیه ۶۹ سوره مبارکه اعراف، «. فَاذْکُرُوا آلَاءَ اللَّهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ، ... پس نعمتهاى خدا را به یاد آورید باشد که رستگار شوید»، تصریح کرد: یکی از بهترین نعمت‌های خداوند به کشور ما همین استعداد‌های نسل نوجوان ایرانی است که مصداق بارز نعمت‌های الهی است.

وی با اشاره به آیه ۷۴ سوره مبارکه اعراف، «. فَاذْکُرُوا آلَاءَ اللَّهِ وَلَا تَعْثَوْا فِی الْأَرْضِ مُفْسِدِینَ، ... پس نعمتهاى خدا را به یاد آورید و در زمین سر به فساد برمدارید» افزود: بر اساس این آیه علتی که علم به سمت زندگی مردم نیامده و فعالیت اقشار مختلف بر اساس علم روز نیست، وجود فساد است.

امام جمعه مرکز استان با انتقاد از وجود پایان‌نامه‌هایی که تا کنون فقط نظری بوده و موضوع آن برای حل مشکلی در جامعه، تعریف نشده است، اظهار کرد: همان طور که داشتن علوم دینی باید در زندگی فرد متدین نمایان باشد، لازم است، پیشرفت علمی در زمینه‌ها و رشته‌های مختلف در سطوح مختلف جامعه ظهور و بروز داشته باشد.
وی افزود: باید استارت آپ استعداد‌ها آغاز و دانش بی‌کلام تبدیل به دانش با کلام شود و دانشگاه به سمت حل چالش‌ها و پژوهش‌های مسئله‌محور حرکت کند نه اینکه، خود را سرگرم رفع معلول و عوارض چالش‌ها کنیم.
لائینی با بیان اینکه، هر چند تلاش علمی را دیر شروع کردیم، گفت: اکنون فضای تحریم در کشور حاکم است اما؛ اگر واردات رونق بگیرد به راحتی تولید داخل ما را زیر خواهد گرفت.

وی افزود: همان تشویق‌هایی را که رهبری نظام برای تولید علم دارند، نمایندگی ولایت فقیه در مازندران نیز به قدر وسع خود در استان انجام خواهد داد و اکنون بهترین کمک دفتر نمایندگی، ولی فقیه، برای جوانان علمی برداشتن موانع در این مسیر است.

لائینی با تاکید بر اینکه، باید بستر بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی را در کشور مهیا کنیم، گفت: آسیب‌های موجود در فضای علم و دانش و پژوهش باید شناسایی تا با بهره‌گیری از دانش به زندگی سالم کمک کنیم.
به گزارش ایکنا این رویداد استارت آپی علمی، از سوی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران، سازمان علم و فناوری و جهاد دانشگاهی مازندران، بسیج سازندگی و بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha