آرای مردم، دشمن را نابود می‌کند
کد خبر: 3878676
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸

آرای مردم، دشمن را نابود می‌کند

تولیت آستان قدس رضوی در گرامیداشت ارتحال نماینده سابق ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه آرای مردم، دشمن را نابود می‌کند، گفت: در هر مشارکتی که به عقب‌نشینی دشمن منجر شود باید حضور فعال داشته باشیم.

آیت الله مروی در مراسم ارتحال آیت الله طبرسیبه گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه، آیت‌الله مروی، تولیت آستان قدس رضوی ظهر دیروز، ۲۴ بهمن‌ماه در مراسم گرامیداشت ارتحال عالم ربانی آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده سابق ولی فقیه در مازندران در مصلای جمعه ساری، گفت: حضور گسترده مردم در مراسم وداع، تشییع و ختم آیت‌الله طبرسی، نشان‌دهنده تأثیرگذاری این روحانی در منطقه است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: انسان استعداد و توانایی دارد و خداوند به انسان قدرت رشد و شکوفایی عنایت فرموده است؛ اگر انسان از این قدرت استفاده کرده و به شکوفایی برسد بسیار ارزشمند است و انسان بی‌بهره از این مسائل، به شوره‌زاری می‌ماند که قابل هیچ نوع بهره‌برداری نیست.

وی با بیان اینکه قرآن، راه سعادت انسان را در علم و عمل قرار داده است، ادامه داد: بر اساس روایات اسلامی، ملائک، بال‌های خود را زیر پا‌های کسانی می‌گسترانند که در پی کسب دانش و عمل هستند.

وی با اشاره به اینکه مازندران، علمای بزرگی دارد، تصریح کرد: باید قدردان علما باشیم که مناصب را رها کرده و به تربیت و رهبری مردم روی آوردند.

این مسئول با بیان اینکه این مجلس ختم برای یک روحانی خدوم و مردمی است که حدود ۶۰ سال از عمر خود را به ارشاد و کمک به مردم گذراند، گفت: همه علمای ما چنین هستند و هدایت انسان‌ها را به سمت علوم الهی بر عهده دارند.

مروی با بیان اینکه عالم بزرگواری را از دست دادیم، ادامه داد: آیت‌الله طبرسی قبل از ارتحال، راه را برای حضور فرد دیگری به‌عنوان نماینده ولی فقیه در استان، باز کرد و معتقد بود روحانی جوان‌تری در این مسئولیت قرار گیرد و آیت‌الله لایینی در این مسئولیت قرار گرفت که باید از او هم حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن برای سست کردن پیوند مردم و روحانیت، هر شایعه‌ای را پخش می‌کند، تصریح کرد: دشمن تاکنون در این توطئه موفق نشده، اما نباید از نیرنگ دشمن بی‌رحم، غافل بود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دشمنان ما ظاهر اتو کشیده دارند، گفت: در زیر لباس مخملی، پنجه‌های زهرآگین دارند و دیدیم چگونه سپهبد شهید قاسم سلیمانی را برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی، به شهادت رساندند.

مروی با اشاره به اینکه این دشمنان خونخوار در کمین ملت هستند، تصریح کرد: ببینید در سوریه، لیبی و عراق چه کردند، در کدام منطقه ورود کردند و برای مردم آسایش به ارمغان آوردند، هر جایی که پا گذاشتند خرابی، بی‌عفتی و جنگ به وجود آوردند.

وی ادامه داد: انتخابات را در پیش رو داریم، مردم گلایه‌های به حق دارند و کمبود‌هایی احساس می‌کنند، اما این نباید موجب شود سنگر را خالی و دشمن را امیدوار کنیم.

مروی با بیان اینکه آرای مردم، دشمن را نابود می‌کند، گفت: در هر مشارکتی که به عقب‌نشینی دشمن منجر شود باید حضور فعال داشته باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: دشمن می‌داند که می‌تواند دولت‌ها را نابود کند، اما دولتی که پشتیبان مردمی دارد دشمن موفق نخواهد بود و حضور شما در راهپیمایی‌ها و انتخابات این ثمر را دارد که دشمن را نابود می‌کند. به گونه‌ای عمل کنیم که دشمن احساس کند اگر بخواهد به ایران ضربه‌ای بزند با یک ملت مواجه است.

حجت‌الاسلام قاسمی، خطیب موقت نماز جمعه ساری گفت: از سوی بیت آیت‌الله طبرسی از مراجع عظام تقلید، سران قوای سه‌گانه کشور، نمایندگان مقام معظم رهبری در سپاه استان‌ها، آیت‌الله لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران، حسین‌زادگان استاندار مازندران، دیگر مسئولان کشوری و استانی و قشر‌های مختلف مردم به‌صورت ویژه تشکر می‌کنم.

وی افزود: بیت آیت‌الله طبرسی به دلیل حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع پیکر در قم و ساری و قرائت نماز توسط آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی، قدردان هستند. از زمانی که خبر درگذشت این عالم بزرگوار به گوش مردم رسید یکپارچه عزادار شدند.

بنا بر این گزارش، آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان، آیت‌الله لایینی، نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت‌الله نظری، آیت‌الله معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و دیگر مسئولان و آحاد مردم در مراسم امروز حضور داشتند.

آیت‌الله نورالله طبرسی به مدت ۲۰ سال نماینده ولی فقیه در مازندران بود و به دلیل بیماری در شب ۱۹ بهمن‌ماه، دار فانی را وداع گفت.

تشییع پیکر آیت‌الله طبرسی ۲۱ بهمن در قم انجام شد و شامگاه ۲۲ بهمن مردم مازندران با پیکر آیت‌الله طبرسی وداع کردند. تشییع پیکر و خاکسپاری نماینده سابق ولی فقیه در مازندران ۲۳ بهمن‌ماه در ساری برگزار شد.

انتهای پیام
captcha