اثبات کارآمدی فقه شیعی با حل مشکلات مردم
کد خبر: 3866144
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲

اثبات کارآمدی فقه شیعی با حل مشکلات مردم

گروه معارف ــ مدرس حوزه علمیه مازندران با اشاره به ظرفیت بالای فقه شیعی در جهت پاسخگویی به نیاز‌های روز جامعه، گفت: امروز فقه ما باید به دنبال حل مسائل و مشکلات جامعه باشد تا بتوانیم از این طریق کارآمدی فقه را به جامعه ثابت کنیم.

اثبات کارآمدی فقه شیعی با حل مشکلات مردمبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی لائینی، نماینده، ولی فقیه در مازندران، امروز دوم دی‌ماه در نشست مشترک مدیران و معاونان پژوهش مدارس علمیه استان در ساری با اشاره به اهمیت پژوهش در سطح حوزه، اظهار کرد: امروز باید طلاب ما با تحقیق و پژوهش آشنا باشند.

وی با بیان اینکه، رشد علمی حوزه با پژوهش و تحقیق رابطه مستقیم دارد، افزود: اگر می‌خواهیم طلابی پژوهشگر در حوزه تربیت کنیم باید مهارت‌های لازم در این بخش را از همان پایه‌های نخست به طلبه آموزش دهیم.

لائینی با اشاره به اینکه، رشد علمی حوزه بدون تحقیق و پژوهش متوقف خواهد شد، تصریح کرد: تقویت روح پژوهش در میان طلاب موجب نشاط علمی در حوزه می‌شود.


وی افزود: پژوهش رکن اساسی تحول در حوزه است و با تکیه بر تحقیق و پژوهش شاهد تحولات اساسی در سایر بخش‌های حوزوی خواهیم بود.

امام جمعه ساری، یکی از ضعف‌های مراکز حوزوی و دانشگاهی را عدم کاربردی بودن پایان‌نامه‌ها و تحقیق‌های پایانی در سطح حوزه دانست و تصریح کرد: امروز پژوهش‌های ما در حوزه باید کاربردی و پاسخگوی نیاز‌های روز جامعه باشد.

لائینی تأکید کرد: به طور حتم ظرفیت مناسبی امروز در سطح مدارس علمیه برای پرداختن به پژوهش‌های مناسب و کاربردی وجود دارد و این مهم نیازمند شناسایی و ساماندهی است.
وی با تاکید بر ضرورت تقویت فقه حکومتی از سوی حوزه‌های علمیه، افزود: «فقه مسئله محور» می‌تواند بسیاری از نیاز‌ها و مشکلات روز جامعه اسلامی را رفع کند.

مدرس حوزه علمیه مازندران با اشاره به ظرفیت بالای فقه شیعی در جهت پاسخگویی به نیاز‌های روز جامعه، گفت: امروز فقه ما باید به دنبال حل مسائل و مشکلات جامعه باشد تا بتوانیم از این طریق کارآمدی فقه را به جامعه ثابت کنیم.

انتهای پیام
captcha