دشمنان در کمرنگ کردن راهپیمایی اربعین موفق نخواهند شد
کد خبر: 3849093
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴

دشمنان در کمرنگ کردن راهپیمایی اربعین موفق نخواهند شد

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه موقت ساری گفت: دشمنان در تلاش هستند تا راهپیمایی اربعین را کمرنگ کنند، اما موفق نخواهند شد.

دشمنان در کمرنگ کردن راهپیمایی اربعین موفق نخواهند شدبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام محمد قاسمی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه امروز 19 مهرماه ساری، گفت: طبق اعلام سازمان حج و زیارت روزانه هزاران نفر از مرز‌های ایران به کشور عراق وارد می‌شوند و شایسته است از دولت عراق که با آغوش باز از زائران حسینی کشور‌های اسلامی و غیراسلامی استقبال می‌کنند، قدردانی کنیم.
وی با بیان اینکه، کشور‌های آمریکا، اسرائیل ذهن مردم عراق را مشوش کرده تا از حضور میلیونی مردم در راهپیمایی جلوگیری کنند، افزود: دشمنان در تلاش هستند تا راهپیمایی اربعین را کمرنگ کنند، اما موفق نخواهند شد.

امام جمعه موقت ساری به راهپیمایی میلیونی مردم مسلمان از کشور‌های مختلف به عتبات عالیات اشاره کرد و تصریح کرد: آن چیزی که موجب می‌شود انسان در تشخیص حق از باطل اشتباه ‏کند دخالت قوای حیوانی در ادراک عقل است یعنی هرجا نیروی شهوت، غضب در درون انسان حاکم شوند، عقل کنار می‌رود و آن وقت است که اشتباه می‌کند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با سپاه تاکید کردند که برای آنکه روحیه جوان در سپاه استمرار یابد و این سازمان به مرحله پیری نرسد، باید جوانگرایی که در سپاه آغاز شده و ادامه یابد.

امام جمعه موقت ساری، تصریح کرد: نوگرایی و روش‌های خلاقانه همراه با انتقال تربیت دینی، انقلابی و روحیه شهدای نام‌آور به نسل‌های بعدی، از شکاف نسلی جلوگیری می‌کند.

قاسمی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند، سپاه با راهبرد فراکشوری یا فرامنطقه‌ای برای دفاع و نگاه وسیع فرامرزی عمق راهبردی کشور است که گاهی از واجبات هم لازم‌تر می‌شود، اما برخی متوجه این مسئله نیستند.

وی با اشاره به قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران، افزود: سپاه قدس به فرماندهی سردار سلیمانی در جبهه‌های سوریه، عراق و یمن نقشه دشمن را برای ورود به داخل کشور خنثی کرد.

امام جمعه موقت ساری بیان کرد: یکی از کار‌های زشت دشمنان دلالی و انتقال نخبگان مستعد به خارج از کشور است، جوان نخبه به ایران تعلق داشته و پاره تن کشور هستند بنابراین دانشمندان و نخبگان به سراب خارج از کشور توجه نکنند.

قاسمی در بخش دیگر از سخنانش به زمزمه‌های مبنی بر عدم موافقت با منطقه آزاد در مازندران اشاره کرد و گفت: زمزمه‌های خطرناک این روز‌ها به گوش مردم این استان می‌رسد، مازندران با هزاران امید به دنبال فرصت‌های جدید شغلی است به تعبیری فقرش زیر برگ‌های سبز گم شده است.

وی ادامه داد: بنا بود که منطقه آزاد تجاری در سه بندر امیرآباد، نوشهر و فریدونکنار تصویب و یکی از آرزو‌های دیرینه مردم استان محقق شود، اما این روز‌ها از قول برخی از متصدیان شنیده می‌شود که دولت بهانه آورده و این مصوبه را نهایی نمی‌کند با این بهانه که مدارک کامل نیست.

امام جمعه ساری از استاندار، نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان خبرگان رهبری در استان خواهان پیگیری این موضوع مهم شد و افزود: این افراد از نفوذ‌های فردی و سازمانی خودشان برای تحقق آن تلاش کنند و این حق مردم ولایی مازندران است.

انتهای پیام
captcha