شرکت 20 هزار زن و دختر قطری در دوره‌های حفظ قرآن
کد خبر: 3847727
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴
در سه ماهه دوم سال 2019 اتفاق افتاد؛

شرکت 20 هزار زن و دختر قطری در دوره‌های حفظ قرآن

گروه بین‌الملل ــ در سه ماهه دوم سال 2019 میلادی، 20 هزار زن و دختر قطری از دوره‌ها و سخنرانی‌های قرآنی، دینی و تبلیغی مراکز آموزش حفظ قرآن ویژه بانوان این کشور بهره بردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پنینسیولا، حدود 20 هزار زن و دختر قطری در سه ماهه دوم سال 2019 در برنامه‌ها و دوره‌های مراکز آموزش حفظ قرآن ویژه بانوان این کشور شرکت کردند.
 
این دوره‌ها و برنامه‌ها در 21 مرکز آموزش حفظ قرآن ویژه بانوان که تحت نظارت اداره تبلیغات و ارشاد دینی وابسته به وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر فعالیت می‌کنند، برگزار شد و شهروندان قطری و غیرقطری مقیم این کشور و به‌ویژه دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی و کارمندان بخش‌های دولتی و خصوصی در این برنامه‌ها شرکت کردند.

وزارت اوقاف و امور دینی قطر امکانات لازم برای آموزش زنان، دختران و کودکان را در این مراکز فراهم کرده است. در این مراکز، روخوانی قرآن از طریق الفبا و مخارج حروف آموزش داده می‌شود و دوره‌های فشرده حفظ بخش‌هایی از قرآن، تفسیر، آموزش تجوید نظری و تلاوت صحیح نیز برگزار می‌شود.

در این مدت در این مراکز، 718 دوره برای آموزش قرآن در دو نوبت صبح و عصر تحت نظارت اساتید قرآنی برگزار شد و دختران کودک و نوجوان و زن قطری از 13 برنامه قرآنی با عنوان «صحائب الخیر» نیز استفاده کردند. علاوه بر این دختران این کشور در مدارس و مراکز حفظ قرآن وابسته به وزارت اوقاف قطر به حفظ قرآن پرداختند.
 
انتهای پیام
captcha