مراقب جاعلان روادید باشید
کد خبر: 3844466
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
هشدارهای قبل از سفر ناجا به زائران اربعین؛

مراقب جاعلان روادید باشید

کانون خبرنگاران نبأ ــ از اعتماد به افراد ناشناس که با گرفتن مبالغی، پیشنهاد اخذ روادید عراق را در اسرع وقت می‌دهند خودداری کنید، زیرا اکثر ویزاهایی که از سوی این افراد تهیه و تحویل متقاضی می‌شود جعلی است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا؛ نبأ، اداره‌کل آموزش همگانی معاونت اجتماعی ناجا در اطلاعیه‌ای پیام‌ها و هشدارهای ویژه سفر اربعین را بیان کرد.
پیام‌ها و هشدارهای ویژه سفر اربعین قبل از سفر عبارت‌اند از:
1ـ استفاده از گذرنامه دیگران تخلف و تخطی از قانون محسوب شده و علاوه بر فرد خاطی برای صاحب اصلی گذرنامه نيز تبعات قانونی به همراه خواهد داشت.
2ـ حرکت به سوی مرز به امید و با قصد خروج بدون گذرنامه و روادید از کشور، تنها منجر به اتلاف وقت و مشکلات قانونی برای شما خواهد شد.
3ـ سلامتی و امنیت مسافران در هر سفری مرهون نظم و انضباط و رعایت مقررات گروهی است.
4- خروج از كشور صرفاً با گذرنامه معتبر صورت می‌پذيرد لذا در صورت نداشتن گذرنامه معتبر به هيچ عنوان به مبادی مرزی مربوطه مراجعه نکنید.(گذرنامه می‌بايست حداقل از 6 ماه اعتبار برخوردار باشد)
5ـ ثبت نام زائران حسینی از اول شهریور در سامانه سماح آغاز شده است.
6- اجازه خروج از کشور فقط در صورت داشتن سند ثبت‌نام در سامانه و داشتن گذرنامه معتبر صادر می‌شود.
7- برابر توافق به عمل آمده بین جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق، زائران اربعین از ۱۹ شهریورماه مصادف با دهم محرم لغایت هفتم آبان ماه(۳۰ صفر ۱۴۴۱) بدون نیاز به اخذ روادید و به شرط ثبت نام در سامانه سماح با گذرنامه معتبر می‌توانند راهی کشور عراق شوند.
8- خارج از محدوده زمانی ذکر شده زائران موظف به اخذ روادید از طریق دفاتر زیارتی هستند.
9- با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) برای سفر به عتبات عالیات و شرکت در همایش بزرگ اربعین، ثبت نام در سامانه سماح الزامی است و نیروی انتظامی فقط به زائرانی که در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند، اجازه خروج از کشور را می‌دهند.
10- امکان انصراف تا ۲ روز قبل از تاریخ اعزام امکان‌پذیر است و پس از آن سامانه اجازه انصراف نخواهد داد.
11- ثبت نام در سامانه سماح و پرداخت هزینه‌های مصوب به منزله قرار گرفتن تحت پوشش خدمات بیمه‌ای و درمانی در داخل خاک عراق خواهد بود؛ بنابراین پس از ثبت نام، رسید را از سامانه سماح دریافت و شرایط و تعهدات بیمه را مطالعه کنید.
12- برای پرداخت هزینه‌های مصوب از طریق درگاه پرداخت الکترونیک سامانه سماح اقدام کنید و از پرداخت هرگونه وجه به‌ صورت نقدی و یا هر روش دیگر خودداری کنید.
13- از اعتماد به افراد ناشناس که با گرفتن مبالغی، پیشنهاد اخذ روادید عراق را در اسرع وقت می‌دهند خودداری کنید، زیرا اکثر ویزاهایی که از سوی این افراد تهیه و تحویل متقاضی می‌شود جعلی است.

انتهای پیام

captcha