امام حسین(ع) درس حریت به عالمیان آموخت
کد خبر: 3840554
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
امام جمعه هامون:

امام حسین(ع) درس حریت به عالمیان آموخت

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عزیزالله شیخ با بیان اینکه یکی از اهداف قیام خونین عاشورا، امر به معروف بود، گفت: امام حسین(ع) به همه عالمیان و جهانیان درس آزادگی و حریت، ایثار، شجاعت، رشادت، شهامت و شهادت آموختند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عزیزالله شیخ، امام جمعه هامون، ۱۵ شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، ضمن دعوت به رعایت تقوا و انجام واجبات و ترک محرمات الهی، با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، گفت: این دو فریضه دینی از مهم‌ترین ارکان دینی و اعتقادی و از صفات پیامبران و اولیای الهی است.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف قیام خونین عاشورا، امر به معروف بود، افزود: امام حسین(ع) به همه عالمیان و جهانیان درس آزادگی و حریت، ایثار، شجاعت، رشادت، شهامت و شهادت آموختند. آن حضرت با امر به معروف و نهی از منکر، درس اصلاح جامعه و عمل به سیره و سنت پیامبر اکرم(ص) را به ما آموختند.
امام جمعه هامون بیان کرد: در ۱۷ شهریور ۱۳۵۷، رژیم سفاک پهلوی، تظاهرکنندگان در میدان ژاله سابق تهران را از زمین و هوا به رگبار و گلوله بست و با شهادت نزدیک به چهار هزار نفر و هزاران زخمی، یکی از بزرگ‌ترین فجایع تاریخ را به‌وجود آورد. میدان ژاله بعد از این حادثه به میدان شهدا تغییر نام پیدا کرد. جمعه خونین ۱۷ شهریور ۵۷، نماد بارزی از جنایات رژیم ستمشاهی و بیانگر مقاومت، شجاعت و ایستادگی ملت مبارز و انقلابی ایران در مقابل ستمگران و جنایتکاران است.
وی از حضور همه علما، مبلغان، وعاظ و ذاکران امام حسین(ع) در منطقه سیستان و شهرستان هامون تشکر و قدردانی کرد.
حسین قدس‌نیا
انتهای پیام
captcha