راز ماندگاری انقلاب اسلامی حرکت در مسیر ارزش‌های عاشورایی است
کد خبر: 3840539
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
امام جمعه زابل:

راز ماندگاری انقلاب اسلامی حرکت در مسیر ارزش‌های عاشورایی است

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر کیخا با بیان اینکه نهضت عاشورا، صحنه‌های ناب و زیبایی‌های بندگی را به نمایش گذاشته است، گفت: راز ماندگاری، اقتدار و شرف انقلاب اسلامی حرکت در مسیر ارزش‌های قیام عاشورا است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر کیخا، امام جمعه زابل، 15 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن توصیه به رعایت تقوا، گفت: هرچند قیام عاشورا در محرم‌الحرام سال ۶۱ قمری شروع شد، اما پیروان و یاوران راستین آن حضرت در تمام قرون و اعصار می‌توانند، با شرکت در مراسم امام حسین(ع) و برپایی مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان نام خود را در زمره سربازان لشکر حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) ثبت کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به دسته‌روی هیئت‌های مذهبی در طول شب‌های محرم، توصیه کرد: در هنگام خروج هیئت، جهت دسته‌روی، بانوان در مسجد بمانند تا سخنران از ولایت اهل بیت(ع) و قیام عاشورا برای‌شان بگوید.
خطیب جمعه زابل، عاشورا را جلوه‌ای از قدرت‌نمایی خداوند متعال دانست و افزود: قیام عاشورا، حرکتی است که از یک منطقه محدود، شروع شد و در تمام طول تاریخ ادامه خواهد داشت. نهضت عاشورا، صحنه‌های ناب و زیبایی‌های بندگی را به نمایش گذاشته است، به‌طوری که در این جریان، قدرت‌نمایی خداوند متعال را مشاهده می‌کنیم.
وی با اشاره به کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع از سوی رژیم منحوس پهلوی در میدان شهدای تهران در سال ۱۳۵۷ که به روز شهدا نامگذاری شده است، افزود: فلسفه وجودی انقلاب اسلامی همان فلسفه قیام عاشوراست.
امام جمعه زابل گام اول و دوم در کاهش تعهدات برجامی را خوب توصیف کرد و گفت: باید با قاطعیت به پیش رویم و نشان دهیم تا زمانی که دشمن به تعهدات خود عمل نکند ما هم تعهدات را کاهش خواهیم داد. ما به برکت همین مقاومت و اقتدار 40 سال ا‌ست که در حال پیشرفت هستیم.
کیخا در پایان تأکید کرد: مقاومت پیام عاشوراست؛ راز ماندگاری، اقتدار و شرف انقلاب اسلامی حرکت در مسیر ارزش‌های قیام عاشورا است. بر سر ارزش‌ها بمانید، و مقاومت کنید تا پیروز و سربلند باشید. جنگ ما امروز، جنگ اقتصادی است که اگر ثابت قدم و متحد باشیم و درست مدیریت کنیم، قطعاً پیروز خواهیم بود.
حسین قدس‌نیا
انتهای پیام
captcha