قهرمانی با گذشت و صبر به دست می‌آید/ مؤمن ناامید نمی‌شود
کد خبر: 3838960
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲

قهرمانی با گذشت و صبر به دست می‌آید/ مؤمن ناامید نمی‌شود

گروه معارف ــ یک مشاور بالینی با بیان اینکه قهرمانی با گذشت و صبر به دست می‌آید، گفت: باید خودمان را باور و به نقاط قوت و ضعف خود شناخت پیدا کنیم و با تحمل مشکلات و مقابله با موانع هدف، وجودمان را به الماسی با ارزش تبدیل کنیم.

قهرمانی با گذشت و صبر به دست می‌آید/ مومن ناامید نمی‌شودبه گزارش ایکنا از مازندران، فاطمه صالحی، مدرس و مشاوره بالینی، شامگاه شنبه، نهم شهریورماه در جشنواره پایانی طریق‌الهدی در موضوع مهارت‌افزایی و سبک زندگی اسلامی، گفت: هیچگاه در زندگی برای خودمان خط پایان تعیین نکنیم؛ چرا که ما انسان‌ها تا زمانی که نفس می‌کشیم رسالت داریم.

وی با بیان اینکه دانایی با مهارت فرق دارد، افزود: کسی که کتاب شنا را خوانده همه مسائل شنا را می‌داند اما هیچگاه مهارت کسی که سال‌ها تجربه شنا دارد را نخواهد داشت.

این مدرس دانشگاه افزود: مهارت تکرار، تکرار، تکرار و تمرین، تمرین و تمرین است به طوری که سال‌ها این تکرار استمرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید چشم به مقصد و دست در مبدأ به تلاش ادامه دهیم، افزود: زمانی ما می‌توانیم از موفق شدن صحبت کنیم که توانایی‌های خودمان را باور کنیم.

خداوند، ما را باور دارد

صالحی با بیان اینکه، باید رؤیا را نزدیک و تبدیل به هدف کرده و برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کنیم، گفت: خدا انسان‌ها را آفرید و به آن‌ها عقل داده و ما را باور داشت که فرمود: «در دین اجبار نیست هدایت از گمراهی مشخص شده است» و ما هر کدام از این دو راه‌ را برویم مسئولیت با خودمان است.

وی با تأکید بر اینکه «تو همانی که می‌اندیشی»، افزود: ما همان شخصی هستیم که خودمان را باور داریم و تلاش می‌کنیم و هر آدم یک بار به دنیا می‌آید و از موقعیت و شرایط خود می‌تواند بهترین بهره را ببرد.

این مشاور با بیان اینکه آرزو کردن ما انسان‌ها بی‌حکمت نیست، بیان کرد: هر کس به اندازه‌ای که ظرفیتش را دارد آرزو می‌کند و ما باید مسئولیت زندگی‌مان را بپذیریم. اکثر روانشناسان غربی منابع خود را نابود کردند، طبق شواهد تاریخی بسیاری از منابع دانشمندان اسلامی به تاراج رفت دور از ذهن نیست با توجه به اینکه اغلب روانشناسان غربی به زبان عربی مهارت داشتند چه بسا منابع آنان از متون اسلامی بوده است.

مؤمن ناامید نمی‌شود

وی افزود: ناامیدی و افسردگی برای مؤمن معنا ندارد اگر مؤمن افسرده شود باید به ایمان خود شک کند.

صالحی قدرت ذهن انسان‌ها را نامحدود دانست و بیان کرد: مانع پیشرفت فرد در ذهنش است چه خوب است که زمانی قلم در دست بگیریم و آن زندگی که می‌خواهیم به بهترین شکل سناریوی آن را بنویسیم.

وی با بیان اینکه قهرمانی با گذشت و صبر به دست می‌آید، افزود: باید خودمان را باور و به نقاط قوت و ضعف خود شناخت پیدا کنیم و با تحمل مشکلات و مقابله با موانع هدف، وجودمان را به الماسی با ارزش تبدیل کنیم.

این مشاور بالینی با تأکید بر اینکه برای موفقیت باید برای خود انگیزه ایجاد کنیم، افزود: صبح‌ها و شب‌ها به آسمان نگاه کنیم و هدف بزرگ داشته باشیم و به اوج بنگریم.

صالحی با بیان اینکه کسی که هدفش مشخص است در سخت‌ترین شرایط به هدفش فکر می‌کند، تأکید کرد: برای رسیدن به هدف باید صبور باشیم و محکم به هدف چنگ بزنیم و مطمئن باشیم که هدف دست‌یافتنی است.

وی با بیان اینکه دین اسلام متفاوت‌ترین دین بوده و در این دین بسیار واسطه فیض داریم، گفت: صبح که برمی‌خیزی به خودت بگو چطور می‌توانم قهرمان زندگی خودم باشم و آن سخن مولا امیرالمؤمنین(ع) را به خاطر داشته باشیم که مؤمن غمش را در دلش پنهان و شادی‌اش را در ظاهر آشکار می‌کند.

انتهای پیام

captcha