نخبگان در طرح «جایزه علمی امام محمد باقر(ع)» حمایت می‌شوند
کد خبر: 3837652
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹

نخبگان در طرح «جایزه علمی امام محمد باقر(ع)» حمایت می‌شوند

گروه اجتماعی ــ رئیس بنیاد نخبگان درباره حمایت‌های جامعه خیران و واقفان از نخبگان، گفت: جایزه علمی امام محمد‌باقر(ع) یک فعالیت مشترک با سازمان اوقاف و امور خیریه مازندران است که بر اساس آن هر ساله به تعدادی از نخبگان جوایزی در قالب این طرح اهدا می‌شود.

نخبگان در طرح «جایزه علمی امام محمد باقر(ع)» حمایت می‌شوندبه گزارش ایکنا از مازندران، جهانشاهی، رئیس بنیاد ملی نخبگان مازندران امروز، چهارم شهریورماه در نشست خبری که در بنیاد ملی نخبگان استان برگزار شد، گفت: جامعه آماری این بنیاد در استان از ابتدایی تا کهنسال را دربر می‌گیرد و متفاوت با مرکز رشد است که با شرکت‌ها سروکار دارد. مخاطب تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان، افراد نخبه هستند.

وی با بیان اینکه هزار عضو هیئت علمی نخبه دانشگاه‌ها در تعامل با بنیاد نخبگان هستند، افزود: این بنیاد از جامعه دانشگاهی 2 هزار و 500 نفر دانشجو را تحت پوشش دارد و می‌توان گفت عصاره فضایل دانشگاهیان، تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان هستند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان مازندران با بیان اینکه این بنیاد زیر مجموعه ریاست جمهوری با شرح وظایف خاص به فعالیت خود ادامه می‌دهد، گفت: فعالیت بنیاد نخبگان در حوزه علم و فناوری است و از فعالیت‌های سیاسی پرهیز دارد.

وی با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان عضو ندارد، افزود: بنیاد نخبگان با انواع فعالیت‌های حمایتی به دانشجوی کارشناسی تا 41 میلیون تومان، کارشناسی ارشد تا سقف 57 میلیون تومان و برای دکترای تخصصی به 135 میلیون تومان است.

دارنده جایزه کاظمی آشتیانی اولویت جذب دارد

جهانشاهی با بیان اینکه تسهیلاتی که به افراد نخبه تحت پوشش پرداخت می‌شود اغلب به نام شهید فاخر است، گفت: اگر فردی جایزه کاظمی آشتیانی را بگیرد رئیس دانشگاه موظف است بر اساس قانون وزارت علوم آن فرد را در اولویت جذب دانشگاه خود قرار دهد.

رئیس بنیاد نخبگان درباره حمایت‌های جامعه خیران و واقفان از نخبگان، گفت: برنامه‌های خوبی در جذب کمک‌های خیران تدوین شده و در حال اجراست و یکی از طرح‌های فاخری که انجام شده، رونمایی از جایزه علمی امام محمد‌باقر(ع) است که در یک فعالیت مشترک با سازمان اوقاف و امور خیریه مازندران انجام شده و بر اساس این تفاهم‌نامه هرساله به تعدادی از نخبگان جوایزی در قالب این طرح اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان از سال 90 در مازندران راه‌اندازی شد، افزود: هر سال برنامه‌هایی برای بنیاد ملی مصوب می‌شود و پیش‌بینی می‌شود در سال 98 حدود 78 برنامه مصوب شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان مازندران با بیان اینکه مخترعان بنیاد ملی نخبگان در سطح یک، دو و سه تقسیم‌بندی می‌شوند، افزود: بعد از تهران استان مازندران بر اساس آخرین آمار، رتبه دوم مخترعان سطح دو را دارد که می‌توانند در پارک‌های علم و فناوری مستقر شوند.

مازندران؛ رتبه دوم در شناسایی افراد نخبه

وی با بیان اینکه مازندران 150 مخترع سطح سه دارد و در شناسایی افراد نخبه، رتبه دوم کشور را داراست، افزود: در سال گذشته مازندران تنها بنیاد ملی نخبه نمونه کشور انتخاب شد و به سبب شفافیت مالی و شناسایی و حمایت از نخبگان مورد تقدیر بنیاد ملی نخبگان کشور قرار گرفت.

جهانشاهی با بیان اینکه بودجه ستادی بنیاد ملی نخبگان کشور 60 میلیارد تومان است، گفت: شایسته نیست بودجه بنیاد ملی نخبگان از بودجه یک دانشگاه در مازندران کمتر باشد. در استان مازندران 55 هزار نفر از دانش‌آموزان از پایه چهارم تا هفتم اطلاعاتشان در بنیاد ملی نخبگان ثبت شده است.

این مسئول اظهار کرد: در 40 سال پیش 270 هزار دانشجو داشتیم و الان 4 میلیون و 700 دانشجو داریم که 48 هزار نفر از آن‌ها در خارج از کشور تحصیل می‌کنند. بنیاد ملی نخگان استان مازندران تنها بنیادی است که در سطح کشور مجوز مرکز نوآوری فناوری را کسب کرده است. در استان مازندران اراده مدیریتی برای بهره‌گیری از علم و فناوری برای حل مشکل استان وجود ندارد.

انتهای پیام

captcha