از برپایی خیمه نماز تا امداد و نجات در طرح نوروزی هلال احمر گلوگاه
کد خبر: 3800067
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲

از برپایی خیمه نماز تا امداد و نجات در طرح نوروزی هلال احمر گلوگاه

کانون خبرنگاران نبأ ــ طرح ملی خدمات نوروزی هلال احمر در شرقی‌ترین نقطه مازندران بر پا شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ گلوگاه، شرقی‌ترین شهر استان مازندران و هم مرز با استان‌های گلستان و سمنان است. هوایی پاک و بکر، همجواری با جنگل و دارا بودن چشمه سارهای مختلف، این شهرستان را به یکی از مقاصد گردشگری استان مازندران تبدیل کرده است.

وجود جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، تفریحی و توریستی فراوان در استان مازندران مخصوصا شهرستان گلوگاه، در طول سال و به ویژه در تعطیلات نوروز، باعث ورود مسافران و گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور به این استان و شهرستان شده است.

هلال احمر ارگانی است که همواره در حال خدمت به همنوعان در صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف است، چراکه جمعیت هلال احمر حلقه اتصالی است میان مردم و تمامی آنانی که عشق خدمت به مردم را در دل می‌پرورانند.

طرح ملی خدمات نوروزی سال ۹۸ در ورودی شرقی استان مازندران و شهرستان گلوگاه واقع شده و دروازه‌ای است برای ورود به استان سرسبز مازندران، که به ارائه خدمات داوطلبانه ترافیکی و راهنمایی هموطنان جهت تلاش همگانی برای بهبود رفتار‌های ترافیکی و کاهش تلفات جاده‌ای می‌پردازد.

در سال‌های گذشته طرح ملی نوروزی، طرح ایمنی و سلامت جوانان و طرح امداد و نجات بود و امسال این طرح به صورت منسجم به اسم طرح ملی خدمات نوروزی هلال احمر در سال ۹۸ نامگذاری‌ شده است.

در طرح امسال مسافران میثاق‌نامه کمپین بهرفت(بهبود رفتار ترافیکی) را نیز جهت رعایت کردن تمام قوانین ترافیکی امضاء می‌کنند.

در این طرح جوانان و امدادگران ضمن راهنمایی مسافران نوروزی و در صورت نیاز گرفتن تست فشار خون و تست قند خون از مسافران در حال سفر و گردش خدمت‌رسانی می‌کنند.

جوانان با اهدای یک شاخه بادکنک به کودکان مسافرین نوروزی خیر مقدم می‌گویند و از آن‌ها با بسته‌های فرهنگی موجود در کمپ طرح ملی خدمات نوروزی پذیرایی و سفر خوشی را برایشان آرزو می‌کنند.

فضای دوستدار کودک طرح نوروزی مرکز امور جوانان هلال احمر شهرستان گلوگاه با استقبال بسیار خوب کودکان مسافرین نوروزی همراه شده است و جمع زیادی از این کودکان باحضور در کمپین طرح ملی خدمات نوروزی این شهرستان، نقاشی با موضوع ایمنی و بهبود رفتارهای ترافیکی را کشیده و یا تخم مرغ‌های سفالی را رنگ آمیزی کردند.

این طرح با حضور روزانه اعضای جوانان، پرسنل، امدادگران و داوطلبان آموزش دیده جمعیت هلال احمر شهرستان فعالیت می‌کند و خدماتی نظیر خیمه نماز، پاسخ به سؤالات شرعی، امداد و نجات در طرح ملی خدمات نوروزی در حال ارائه است.

این طرح ۲۹ اسفند با حضور مسئولان شهرستانی آغاز به کار کرد و تا ١۷ فروردین به صورت ١٢ ساعته به میهمانان نوروزی استان خدمات ارائه می‌دهد.

محمد خواجوی 

انتهای پیام 

captcha