آیین اختتامیه سی و هشتمین مسابقات قرآن کارکنان آجا برگزار شد
کد خبر: 3776066
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵
با حضور فرمانده کل ارتش؛

آیین اختتامیه سی و هشتمین مسابقات قرآن کارکنان آجا برگزار شد

گروه مسابقات ــ آیین اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه ارتش جمهوری اسلامی ایران و هفدهمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان دانشگاه افسری پنجم دی ماه برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ آیین اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه ارتش جمهوری اسلامی ایران و هفدهمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان دانشگاه افسری امروز، پنجم دی ماه با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش، حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و سایر فرماندهان و مسئولان لشکری در مرکز آموزش پشتیبانی شهید امانی نزاجا برگزار شد.

این مراسم با طنین تلاوت سرگرد رضا نجفی از نیروی زمینی و حائز رتبه برتر این دوره از مسابقات در رشته قرائت آغاز شد و در ادامه سرود جمهوری اسلامی پخش شد. سپس امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش، به ارائه گزارشی از روند این دوره از مسابقات پرداخت.

فرمانده نیروی زمینی ارتشدر ادامه کلیپی از روند این دوره از مسابقات به سمع و نظر حاضران رسید. سپس امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران  به سخنرانی پرداخت.

وی با تأکید بر اینکه معنویت‌محوری و سلامت کارکنان ارتش متکی به قرآن، گفت: این دو ویژگی از برکات قرآن است و ریشه در انس و تمسک به قرآن دارد.

وی با اشاره به برگزاری بیش از هزار محفل انس با قرآن و انجام حدود 100 مسابقه قرآن کریم میان‌ بخش‌های مختلف کارکنان پایور و وظیفه، دانشجویان، خانواده‌ها و فرزندان کارکنان با حدود ۲۵ هزار مخاطب، اضافه  کرد: برکت وجود بیش از ۱۱ هزار حافظ قرآن در ارتش، فضایی را ایجاد کرده است که در آن فضا معنویت، پاکی کارکنان رشد می‌کند و وسعت می‌یابد.

امیر سرلشکر موسوی با تأکید بر اینکه قرآن کتاب معرفت، رشد و وصول انسان به اهداف خلقت است، افزود: هر سازنده ای برای مصنوع خود راهکار و طرز استفاده صحیح را همراه می کند. خداوند نیز انسان ها  را برای هدفی خلق کرده است و قرآن راه رسیدن انسان به این هدف است.

سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کارکنان آجا پایان یافتوی گفت: قرآن کتاب زندگی است، چرا که نمی‌توان درست زندگی نکرد و راه درست را نپیمود و از سوی دیگر به هدف رسید. جامعه‌ای که برکت کلام خدا و آموزه‌های قرآن راهنمای زندگی، کار و خدمت او باشد، بهترین الگو برای سایرین خواهد بود.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه ارتش و کارکنان ارتش و خانواده‌های آن‌ها می‌توانند در حوزه‌های مختلف برای سایرین هم الگو باشند، اظهار کرد: این الگو بودن مربوط به بینش و روش قرآنی مجموعه تشکیل‌دهنده ارتش است که هر کدام در حوزه خود می‌توانند نمونه و الگو باشند.

حسن ختام این برنامه تجلیل از رتبه‌های برگزیده هر رشته همراه با اعطای هدیه و لوح سپاس بود. 

گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببیند.

انتهای پیام

captcha