حضور زنان بازرگان افغانستان در «حلال اکسپو» استانبول
کد خبر: 3769297
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸

حضور زنان بازرگان افغانستان در «حلال اکسپو» استانبول

گروه بین‌الملل ــ زنان بازرگان افغانستان در نمایشگاه بین‌المللی «حلال اکسپو» سازمان همکاری اسلامی در استانبول حضور یافتند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه؛ پرورش اوریاخیل، معاون اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان و رئيس بخش خدمات توسعه تجارتی این نهاد، در نمایشگاه بین‌المللی «حلال اکسپو» در استانبول از قابليت‌های محصولات حلال توليد شده در افغانستان برای عرضه در کشورهای اسلامی سخن گفت و افزود: در اين نمايشگاه چندین شرکت افغانستانی از استان‌های مختلف با محوریت زنان، محصولات و فرآورده‌های توليدی خود را با استاندارد حلال عرضه کرده‌اند.

رئيس بخش خدمات توسعه تجارتی اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان در ادامه توضیح داد: در این نمایشگاه فرصت تبادل تجاری با شرکت‌های مختلف و کارشناسان حوزه‌های مرتبط فراهم است. نتیجه حضور در این رویداد اقتصادی انعقاد قراردادی به مبلغ 600 هزار دلار بود که براساس آن محصولاتی مانند خشکبار، صنایع دستی و ... با عنوان برند حلال به کشورهایی همچون ترکیه صادر می‌شود.

اوریاخیل همچنین گفت: بخش خدمات توسعه تجارتی اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان با ارائه فرصت‌های آموزشی به زنان در راستای انجام کسب‌وکار تلاش می‌کند. بر همین اساس یک سیستم اطلاعاتی حاوی مسائل دقیق اقتصادی برای ارتقای آگاهی از مقررات، قوانین و روش‌‌های سرمایه‌گذاری زنان در افغانستان ایجاد کرده‌ایم که حدود 200 زن در بخش‌های مختلف آن فعالیت می‌کنند.

وی افزود: حضور در این نمایشگاه با حمایت همسر محمد اشرف غنی، رئيس‌جمهور، به نام رولا غنی و کنسولگری و رایزن بازرگانی افغانستان در استانبول و اسپانسرهایی همچون بانک بین‌المللی افغانستان (AIB)، هواپیمایی کام‌ایر و شرکت مخابراتی روشن انجام شده است.

اوریاخیل با تأکید بر اینکه توانمندی اقتصادی زنان افغانستان، یکی از اهداف مهم اتاق تجارت و صنایع زنان این کشور است، تصریح کرد: گروهی از زنان افغانستانی با هم‌صدایی و اهداف مشترک برای بهبود اوضاع اقتصادی این قشر تلاش می‌کنند. هدف آنها حصول اطمینان به حمایت از فعالیت تجاری بانوان و به رسمیت شناختن سهم زنان کارآفرین در توسعه پایدار اقتصادی افغانستان است.

گفتنی است نشست بین‌المللی «حلال» و ششمین نمایشگاه «محصولات حلال» از 29 نوامبر (8 آذر) تا 2 دسامبر (11 آذر) در حاشیه اجلاس سی و چهارمین نشست کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی سازمان همکاری اسلامی (کومسک) با حضور تعداد بسیاری از کارشناسان، شرکت‌های تولیدکننده محصولات حلال، فعالان کسب‌وکار و مسئولان سازمان‌های داخلی و بین‌المللی در مرکز هنرهای نمایشی اوراسیا در منطقه «ینی کاپی» شهر استانبول برگزار شد.

انتهای پیام

captcha