برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز در ایرانشهر
کد خبر: 3708954
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲

برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز در ایرانشهر

گروه فعالیت‌های قرآنی- مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز قطب ایرانشهر روز گذشته با حضور بیش از 300 دانش‌آموز دختر و پسر در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز قطب ایرانشهر روز گذشته با حضور بیش از 300 دانش‌آموز دختر و پسر در این شهرستان برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید شجاع الدین ابطحی، امام جمعه ایرانشهر در حاشیه این مسابقات به خبرنگار ما گفت: حفظ قرآن، قرائت، تجوید و مفاهیم همه برای این است که زمینه‌ای برای درک و عمل به قرآن باشد و در این صورت است که ارزش واقعی خود را پیدا می‌کند.
وی افزود: قرآن، تنها کتاب آخرت نیست؛ قرآن کتابی است که به ما می‌آموزد چگونه زندگی کنیم تا در دنیا و آخرت سعادتمند باشیم، بنابراین نیاز به تلاوت و تدبر دارد. برنامه‌های قرآنی باید این مقدمه را ایجاد کنند.

برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز در ایرانشهر

مهدی قنبری، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان نیز در این خصوص بیان کرد: در این دوره از مسابقات مجموعاً 300 نفر از دانش‌آموزان و 20 نفر از فرهنگیان در رشته‌های حفظ، قرائت ( ترتیل و تحقیق)، مفاهیم، تفسیر، احکام، اذان و انشای نماز با یکدیگر به رقابت پرداختند.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان افزود: این مسابقات از ۲۷ فروردین‌ماه در هیرمند آغاز شد و به‌صورت قطب‌بندی شده، در شهرهای زاهدان، سراوان، ایرانشهر و کنارک نیز در حال برگزاری است.

انتهای پیام

captcha