برخی قوانین بنیاد شهید نیازمند بازنگری هستند
کد خبر: 3698792
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
رئیس بنیاد شهید:

برخی قوانین بنیاد شهید نیازمند بازنگری هستند

گروه جهاد و حماسه ــ شهیدی اظهار کرد: بنیاد در کارها باید خلاقیت داشته باشد، در این ۳۰ سال مسیری را طی کرده‌ایم که ممکن است اکنون نیاز به بازبینی داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است در ۳۰ سال گذشته قانونی به تصویب شده باشد که اکنون نیاز به بازنگری دارد.

هیچ گونه توهینی را نمی‌پذیریم

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که در مراسم بزرگداشت شهدای کارمند و تجلیل از خادمان شهدا و ایثارگران که امروز 20 اسفندماه در حوزه هنری سخن می‌گفت، یادآور شد: امام خمینی(ره)، 22 اسفندماه در سال 58 فرمان تشکیل بنیاد شهید و امورایثارگران را صادر کردند و این فرمان زمانی صادر شد که در آن دوره بیش از سه هزار شهید شناخته شده داشتیم. البته تعداد شهدای پیش از انقلاب بیش از این‌ها بود؛ چراکه عده‌ای از خانواده‌های شهدا به صورت محرمانه و از ترس دولت پهلوی و ساواک پنهانی، شهدای‌شان را در قبرستان‌ها دفن می‌کردند، به همین دلیل آنها گمنام هستند.
وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران برای خدمت به خانواده‌های شهدا و جانبازان و ایثارگران تشکیل شد و البته امام راحل با یک دید وسیع‌ به این موضوع نگاه کردند که آن موضوع فرهنگ شهدا بود. امام راحل به این نتیجه رسیده بودند که عامل پیروزی ما فرهنگ ایثار و شهادت بود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: امام از همان روز اول برای فرهنگ ایثار و شهادت، پا در رکاب کردند و فرمودند این همان فرهنگی است که امام حسین(ع) در عاشورا به وجود آورد و این فرهنگ باید در جامعه بماند.
وی بیان کرد: بنیاد شهید با دو انگیزه رسیدگی به خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران و فرزندان‌شان و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت ماندگار برای جامعه است. توسعه فرهنگ ایثار عامل پیروزی ما پیش از انقلاب، پس از انقلاب، در دفاع مقدس و عامل بقای ما تا به امروز است.
حجت‌الاسلام شهیدی با اشاره به این موضوع که تا کنون 230 هزار شهید ثبت شده است، گفت: ما نباید منکر زحمات شهدا شویم و خدمت به خانواده ایثارگری افتخار بزرگی برای ماست؛ چراکه آنها همه هستی‌شان را برای بقای انقلاب، قرآن، اسلام، رهبریت و مرجعیت ایثارکردند. آنها فداکاری کردند و ما باید خدمت برای این خانواده را افتخار بدانیم.
وی افزود: بنیاد شهید و امورایثارگران یکصد شهید را تقدیم نظام کرده است و اکثریت نیروهای انسانی بنیاد از جامعه ایثارگری هستند. از روز اول اعلام کرده‌ام که همه انتصاب‌ها از جامعه ایثارگری باشند؛ جراکه این جامعه بارها امتحان‌شان را پس داده‌اند و در راه این نظام فداکاری و ایثارگری بسیاری داشته‌اند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: افتخارمان نوکری و خدمتگزاری به خانواده شهدا و جامعه ایثارگری است و تلاش‌مان را خواهیم کرد تا در این زمینه کوتاهی نکنیم. همچنین بارها در جلسات اعلام کرده‌ام که توهینی به جامعه ایثارگری صورت نگیرد و هر نقطه از بنیاد شهید که قدم برمی‌داریم، روی قطره‌ای از خون شهداست.
وی افزود: ما باید تکریم ایثارگران را داشته باشیم. گاهی اوقات جانبازان با مشکلاتی همچون دست، پا، چشم روبرو هستند و اعضای بدن‌شان را در راه انقلاب فدا و ایثارگری کرده‌اند. ما باید تحمل داشته باشیم و همیشه با احترام از آنها پذیرایی کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی اظهار کرد: در یکی از استان‌ها به دلیل توهین یک فرزند شهید به دلیل بی‌احترامی به خانواده دو شهید از کار برکنار کردم؛ بنابراین توصیه‌ام به نیروهای انسانی به صفا، صمیمیت و تکریم در میان جامعه ایثارگری است. در ایام نوروز ممکن است مشکلات جامعه ایثارگری بیشتر باشد، از شما می‌خواهم تا با صبوری برخورد کنید و اگر در توان‌تان است، مشکلات‌شان را حل کنید درغیراین صورت آنها را قانع کنید.
وی بیان کرد: نسبت به وضعیت درمان، ضوابط مجلس، مسائل فرهنگی جامعه ایثارگری تلاش و تأکید بسیاری داریم. دوسال گذشته مقام معظم رهبری فرمودند که همکاران بنیاد شهید خوب کار می‌کنند و همین فرمایشات ایشان بهترین عیدی برای ما و افتخار بزرگی است. دوسال پیاپی بنیاد شهید در دولت الکترونیک اول شده است.
حجت‌الاسلام شهیدی ادامه داد: بارها عنوان کرده‌ام که باید بازنگری در روند کار داشته باشیم، چراکه ما 30 سال یک مسیر را طی کردیم و حالا باید خلاقیت و نوآوری داشته باشیم. اجرای برخی از قوانین وضع شده 30 سال پیش مشکلاتی دارد که این قوانین را باید استخراج و به دولت یا مجلس برسانیم تا این قوانین بازنگری شود. دینی که شهدا برگردن ما دارند این است که بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم تا به سعادتمندی دست یابیم. مقام معظم رهبری و مسئولانی که با قدرت صحبت می‌کنند، نشأت گرفته از شهداست و به واسطه این شهداست که ما اینچنین در کشور قدرتمند هستیم.

حجت‌الاسلام شهیدی اظهار کرد: ما مدیون شهدا هستیم و باید دین‌مان را به شهدا ادا کنیم. خواسته شهدا ترویج این فرهنگ است و باید این فرهنگ را ادامه، حفظ و نهادینه کنیم.

در ادامه منصور میرمرادی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اظهار کرد: خوشحالیم در سازمانی هوشمند، ارزشمند کار می‌کنیم؛ سازمانی که از بدو انقلاب با نظام شکل گرفته است و امروز به عنوان سازمان برتر و مطلق بر حاکمیت نظام خدمتگزار جامعه ایثارگری است.
وی افزود: امروز بنیاد شهید با روش‌های نوین و برنامه‌های حاکمیتی نظام از جمله قوانین بالادستی و قانون اصلاح نظام اداری، به عنوان سازمان برتر در راستای تحقق اهداف شناخته شده است و این افتخار بزرگی برای ما بوده که در حوزه دولت الکترونیک گام برداشتیم و در نهایت به عنوان سازمان برتر انتخاب شدیم.
در پایان از شهدای کارمند و خادمان شهدا و ایثارگران با حضور حجت‌الاسلام شهیدی تجلیل شد. همچنین خانواده‌های شهید علیرضا کافی‌غره، شهید امیرهوشنگ رسول‌زاده مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.

 

انتهای پیام

 
 
captcha