فضای مجازی مانع کار دقیق پژوهشی/ رسانه‌ها اخلاق‌مدار باشند
کد خبر: 3658246
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
اخبار بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات/ 79

فضای مجازی مانع کار دقیق پژوهشی/ رسانه‌ها اخلاق‌مدار باشند

گروه ادب: یک نویسنده با تأکید بر اخلاق‌مدار بودن رسانه‌ها گفت: فضای مجازی مزایایی دارد اما مانع کار دقیق پژوهشی و پراکنده‌کاری محقق می‌شود.

محمود حکیمی، نویسنده در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات گفت: تقریباً هر سال روزهای زیادی از نمایشگاه مطبوعات را حضور پیدا می‌کنم و سعی می‌کنم با مطبوعات و روزنامه‌ها آشنایی بیشتری داشته باشم. تاکنون اسامی برخی رسانه‌ها را شنیده بودم و در این نمایشگاه با آنها آشنا شدم و مطالب ارزشمندی را در میان آنها دیدم.
وی افزود: در منزلم آرشیوی دارم که مطالب مختلف از روزنامه‌ها و رسانه‌ها را دست‌بندی و نگهداری می‌کنم و به عنوان یک منبع در نوشته‌هایم به آنها مراجعه می‌کنم. نویسندگانی که در روزنامه‌ها می‌نویسند، نثرشان متفاوت‌تر شده و به نظر می‌رسد نثر امروزی و ساده‌فهم است و این اهمیت بسیاری دارد؛ از این رو تا می‌توانیم باید ساده بنویسیم تا مردم علاقه بیشتری نسبت به خواندن پیدا کنند.
حکیمی در ادامه درباره فضای مجازی و بهره‌گیری از رسانه‌های مجازی عنوان کرد: من در منزلم اینترنت ندارم، هر چند این وسیله، مزایای بسیاری دارد و یک نویسنده و محقق می‌تواند به راحتی به کتاب‌ها و منابع مختلف دسترسی داشته باشد، اما همین فضا سبب پراکنده‌نویسی می‌شود و درباره موضوعی که یک محقق می‌خواهد پژوهش کند، کارش را در میانه، متوقف کرده و به مسائل دیگر می‌پردازد و همچنین فضای مجازی کار دقیق پژوهشی را از بسیاری افراد گرفته است.
این نویسنده در ادامه به اخلاق رسانه‌ای و حرفه‌ای تأکید کرد و یادآور شد: رسانه‌ها باید اخلاق‌مدار بوده و امانتدار باشند و سعی کنند در جامعه ایجاد آرامش کنند، امروز جامعه ما بیش از همه، نیازمند آرامش است.
یادآور می‌شود، بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات تا 12 آبان ماه در مصلای امام خمینی(ره) برپا است.
captcha